Nekromanti FORUM! FORUM! FORUM!

Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Kor och annat [OT]

IMHO så är både veggoburgare och burger king burgare jättegoda. Fast det är såååå onyttigt med hamburgare......(förutom veggoburgare utan sås). Men det är ovanligt med riktigt saftiga vegooburgare........

I USA åt jag riktigt goda veggoburgare......

Men det här med att Coca-Cola säljer cola till afrikaner som inte vågar ge smutsigt vatten till sina barn är inte så omoraliskt. Det omoraliska är väl att Coca-Colan är ganska dyr för afrikaner som är från Umbobo Makele eller vad deras by nu heter......Men det är nog enda sättet för de vuxna att se till att barnen slipper undan de sjukdomsbaciller som finns i vattnet. Kan ju vara värt det.....(Fast bäst är att ge afrikanerna rent vatten billigare)


Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Därför att:

tycker också att det borde finnas ett konventsforum här på rollspel.nu då skulle det vara perfekt... /images/icons/smile.gif

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Blaha.

mångfald behöver inte alls förgylla (iaf när det gäller produkter), däför att vad är ett gytter av skitprodukter mot en riktigt bra produkt ? de där skitprodukterna kan konkurrera ut den bra produkten genom reklam och annat skit. jag tycker det är bättre med kvalitè än mångfald (vad gäller produkter inget annat).

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Pepsi [OT]

jag kunde faktiskt inte sagt det där bättre, bra att folk delar mina åsikter, själv dricker jag juice, däför att jag inte gillar kolsyrade drycker i överflöd... däremot juice i överflöd går bra /images/icons/smile.gif

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Pepsi [OT]

bruger king är iofs väre än mcdonalds, däför att mcdonalds har skrivit under en grej som peta (peta.com) lade under deras näsor, däremot burger king vägrade att skriva på det däför att deras profit skulle bli mindre ansåg man. tackar vet jag en stadig kebaberia med riktigt fin falafel.... det är himmelriket. (ifall ett sådant finns vill säga, själv är jag konsekvent materialist)

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Kor och annat [OT]

IMHO är falafel mkt godare än veggoburgare dessutom är det nyttigare, mindre färdig shit som bara är grönsaker, mer linser mer proteiner osv. däremot lincons veggoburgare var under all kritik, nästa år ska jag äta ute under lincon, kan tänka mig att det blir billigare också.

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Kor och annat [OT]

detta är en liten miljöpoltisk parentes men ack så viktig.

jag tycker personligen att man borde förädla råvarorna i afrika istället för i norr, då skulle mer kunna äta sig mätta dock tycker jag att våran standrad är för hög, vi skulle lätt kunna dra ned på en jäkla massa, inget mer kött, bilar som går på vätgas (enda biprodukt vatten), odla allt vegetariskt då skulle vi lätt kunna föda en befolkning på 10 - 12 miljarder utan nya uppodlingar, utan bara genom det befintliga. men det här är utopi idag, däremot måste människorna utveckla sitt samhälle åt det här hållet annars kommer jorden att sakta men säkert gå under.

vad var det i veggoburgarna i USA ? bara undrar kanske kan inkorporera det i min matlagning.

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Kor och annat [OT]

"Så du skiter också blankt i att regnskogen dör då eller ?
kan jag inte ens föreställa mig."

sa jag det
jag sa bara att jag inet bryr mig om hans kossor
jag tycker allvarligt synd om rengskogen och undrar varför man förstör våra syre reserver så...



---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream
 
Top