Nekromanti Forumöl i Stockholm, 21 maj

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
21-23 maj befinner jag mig i Stockholm för något så nördigt som en gillesmeetup. Vi kör igång vår dealio på lördagen dock, så jag tänkte under fredag kväll befinna mig på något utav stadens öletablissemang för att dricka mig milt berusad. Var är inte så himla noga men finöl och bra tilltugg är såklart plus.

Jag landar i Stockholm halv sex och är väl redo att göra stan vid åttahugget beroende på hur jag löser det med sovplats. Hak väljer stockholmsforumiterna bäst, tror jag. :gremsmile:

Discuss.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
äh va fan öl är ju gott! Det är väll klart vi ifrån förorten är välkomna att komma också? (Uppsala)

men var ölen ska drickas spelar ingen roll för mig. Ja så länge det inte är på en parkbänk.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag är intresserad och mitt förslag är till öl hak är Monks Cafe (Wallingatan 38) som har massor av god öl.

Men jag får återkomma senare, då jag vet hur jag jobbar det datumet.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Verkar vara ett schysst ställe. Ett gäng britter ska bo på Scandic precis vid Centralen så det kan bli ett besök där alldeles oavsett. :gremsmile:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
På min tid hade vi alltid forumsölen i kissrummet på Wirströms. Vad har hänt?
Folk har mer pengar nu, är min gissning. Förut premierade vi praktiska ting såsom billig fulöl, tyst omgivning och stora bord, men nu måste vi ha snobbiga ölsorter bryggda på vaktelägg och omge oss av bleka kufar som går omkring i kåpor för att kunna ha kul.
 

nominesine

Veteran
Joined
7 Apr 2010
Messages
159
Rising said:
nu måste vi ha snobbiga ölsorter bryggda på vaktelägg och omge oss av bleka kufar som går omkring i kåpor för att kunna ha kul.
Jag kommer bara om det finns golv av handplockad sjösten och havsutsikt.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,908
Rising said:
På min tid hade vi alltid forumsölen i kissrummet på Wirströms. Vad har hänt?
Folk har mer pengar nu, är min gissning. Förut premierade vi praktiska ting såsom billig fulöl, tyst omgivning och stora bord, men nu måste vi ha snobbiga ölsorter bryggda på vaktelägg och omge oss av bleka kufar som går omkring i kåpor för att kunna ha kul.
Nu ska vi väl tillägga att ölen på Wirströms inte är särskilt billig (50kr+ för en stor). Men det luktar sannerligen kiss i kissrummet.
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
556
Location
Gävle och Åland
Vicotnik said:
Jag är intresserad och mitt förslag är till öl hak är Monks Cafe (Wallingatan 38) som har massor av god öl.

Men jag får återkomma senare, då jag vet hur jag jobbar det datumet.
Monks Café är trevligt och nära centralen för oss med gummistövlar. Jag kan tänka mig att haka på.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Brior said:
Vicotnik said:
Jag är intresserad och mitt förslag är till öl hak är Monks Cafe (Wallingatan 38) som har massor av god öl.

Men jag får återkomma senare, då jag vet hur jag jobbar det datumet.
Monks Café är trevligt och nära centralen för oss med gummistövlar. Jag kan tänka mig att haka på.
Ja precis! Tänk på oss bonnläppar.

Får man se Kungen tror ni?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Om Brior dyker upp...tja, då lär jag också komma.

Herregud.

Brior!

/Basse, och om Rising kommer ska jag ta med pengar till kebab :gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
En annan bonnläpp som jag gärna hade sett är Eldstöveln Feu! Men du kanske har fullt upp på hemmafronten?

/Basse, småbarnsfar sedan länge
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Det är lika bra ni ställer in …

Ni kan ställa in hela forumsölen för jag är i Tylösand den helgen.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Det är lika bra ni ställer in …

Dante said:
Ni kan ställa in hela forumsölen för jag är i Tylösand den helgen.
Det betyder att vi kan vara både sexistisk och rasistisk under forumsölen och titta på porr? No homo
 
Top