Nekromanti Forts. på Diamantäpplet [SPOILER MIN GRUPP]

k7e9

Hero
Spelar ni Eon i "min" spelgrupp (alltså gruppen med SL: Markus Andersson, aka k7e9 i Göteborg)... Så ska ni sluta läsa här, annars förstör ni mest för er själva och resten av gruppen... Så, back off!! NU!
Ni andra, feel free att fortsätta läsa inlägget! :gremwink:

---------------------------------------------

Jo, nu är det såhär att rollpersonerna i princip klarat av Diamantäpplet och i Diamantäpplet antyds det att det skulle kommit en fortsättning på det, men den har inte kommit...

Så jag har lite funderingar och undringar... Någon som har bra idéer på fortsättningen? Vad hittar den röda sylfen på? Vad händer med Diamantäpplet och allt det där...
Gärna svar från folk som jobbat med Diamantäpplet, men lika gärna svar från folk som har bra tankar och idéer om vad som skulle kunna hända. Eller folk som vet...
Finns det förrästen mer information om Ramoria någonstans? Legender och Hemligheter kanske??

Nåja, jag bara spånar och undrar... :gremwink:
Idéer everyone...? :zeppelinare:

k7e9

Hero
...

Uh, jag hittade lite nu... Bara så ni vet...
Men infallsvinklar och intressanta tankar tas mer än gärna emot i vilket fall! Men, som jag gissade Legender och Hemligheter innehöll en del matnyttigt (varför kollade jag inte där först??)...

Men, ändå... Allt fanns inte där direkt... Så, har ni tankar och idéer... Tveka inte... Hör av er...

Marcus J

Hero
Re: ...

Det finns faktiskt en möjlighet att spela andra äventyr innan del 2, som det nämns i Diamantäpplet, om ni nu skulle vilja vänta på den officiella fortsättningen.

/Marcus sitter på programmering B i skolan.

Jiminjack

Veteran
Jag spånar i det där med Röda sylfen och har hittat rätt nyttig information.

Jag läste i någon modul, tror det var kapitlet om Astrologi i boken Legender och hemligheter, där berättas det om att sylfen lyste röd och drabbade landet med pest, som varade i 333 dagar (Intressant, eftersom trappan ner till tempel i "Sänkan" hade 333 trappsteg). Jag antar att den här trenigheten är symbolisk för Ramoras tre gudar; Maar Malik och sen någon till på M, som jag glömt namnet på. haha.

Dessa gudar står för Pesten, Ålderdomen och Olyckan.. På baksida till Diamantäpplet så läste jag också att "Diamantäpplet" fördes till Maars, helgedom. Låt oss anta att Maars helgedom är templet där rollspelarna hittar diamanten, samt så vet vi att Maar är Pesten gudom. Intressant? Att föra bort diamanten borde vara något man inte bör göra. Har itne spånat mer, det är väl lite letrådar utan någon slutsatts, ska fortsätta spåna när jag har tid, ligger lite efter eftersom jag itne läst Katres gåtor :p