Nekromanti Fortsättning på "DFSH"?

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
För en halvtimme sedan tog "De Fördömdas Sista Hopp" slut. Vi hade då spelat i kanske 17-18 h, sammanlagt (vårat längsta äventyr hittils). MEN i slutet lät jag "föremålet" (för att inte nämna för mycket för spelare som ännu inte har spelat "DFSH") bli stulet och nu ska rp leta reda på detta. Har någon nån/några bra idéer om vem som kan ha stulit den och varför? Jag vet att det kan ha varit smart att tänka på detta redan innan, men vi kommer att lägga ner EON för ett tag (börja lite med Mutant:UA igen serru) och sedan fortsätta... Föremålet har iaf blivit stulet när rp sov i en by, en av "De Fördömdas"-byar, nämligen Madrakkors... det kan vara bra att veta om men ska skriva en liten snutt angående detta...

Alla svar, dumma som smarta, är välkommna...

//Emil "Kanturi" Nises, både dum och smart...
 

ermine

Warrior
Joined
8 Oct 2001
Messages
235
Location
Uppsala
Fortsättning på "DFSH"? *SPOILERS*

Vad hände med min favorit Istrin Likätarens själ i slutet av ditt äventyr. Om den låg kvar säker i sin urna i de fördömdas gravkammare så skulle man ju alltid kunna tänka sig att en stackars liten ovetande Henéa-shaman råkade gå in i gravkammrarna och bli besatt av Istrin. Vår käre magiker bestämmer sig för att fortsätta sin plan efter det korta avbrottet på ca 10.000 år och knycker tillbaka "föremålet". Då platsen där Istrin förvarades nu är allt för hårt bevakad av både alver och tiraker så bestämmer han sig för att ge sig av hemmåt igen, bara för att upptäcka att hans kära gamla Darnath har blivit erövrat av barbariska Thalasker. Med tiden träffar han dock en allierad i form av magikraten Igar Augus konkubin L'meas. Hon är extremt intresserad av hemligheterna Istrin kan avslöja för henne. Nu lär RP ha problem...

Vad tycks?
 
Top