Nekromanti Forsättning på Jarla Maktens skuggor

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Har spelat klart Maktens skuggor i Jarla modellen och ska nu planera inför nästa möte då staden står underbelägrad av den forna firjarlens bror.
Ni andra som också spelat detta äventyr vad hände i eran kampanj?

Vem är "Baronen" den hemliga ledaren över tjuvagillet? Förslag?
När vi spelade Maktens skuggor så gjordes det inbrott i Jarlens palats och RP kom undan med tok mycket pengar som de delade 40/60 med tjuvagillet.
Funderar nu på om inte Baronen kommer använda dessa pengar för öka sitt inflytande i staden och på sikt ta fullständig kontroll över staden och förvandla staden till hans egna lilla rövarnäste.

Tänkte försöka skapa en spänd stämning i staden där ingen litar på varandra och vem som helst kan vara spioner eller förrädare.
Efter inbrottet i palatset så har rådet ingen "stadskassa" att hyra legosoldater för bland stadens råskinn, utan det kommer nu vara upp till handelshusen och andra individer att rekrytera sina egna så privata arméer för att försvara staden och utöka sin egen makt.

Efter som alla spelarna i min grupp inte alltid kan vara med så har vi i två olika grupper med RP som flyter samman lite till och från.
En grupp är nu i staden under belägringen (består av två tjuvar och en legosoldat) och är den grupp som jag ska planera för nu.
Den andra gruppen är ute på äventyr Svartaskogen. Har planer på att dessa kanske ska komma in senare med förstärkningar men det åter står att se vad som händer i Svartaskogen först.
 

Thyliab

Guldlurker
Joined
7 Jun 2008
Messages
18
Jag har inte hunnit spela/spelleda det än, men ska spelleda det nästa helg. Det blir dock ganska moddat då jag kör med bara en spelare och det blir inspirerat av seven samurai med flera filmer av Kurosawa. Spelaren är vapenmästare från Jargien och jag fastnade för en inledningsscen hur han anländer på något som avdankat litet skepp till den skitiga nedgångna hamnen där det luktar fisk, rök och avföring. Jag inspirerades lite av stadens mörka sida och ser något smått och skitigt framför mig. Trånga gränder, alldeles för mycket damm på de smala gatorna och skurkar som smyger sig på när man minst anar det.

Vad gäller baronen så tänker jag mig att han är någon uppsatt herre som lever ett hemligt dubbelliv. Han har inte begått stölder själv på många år och ses som en respekabel man i staden. I ditt fall hade jag sett till att rollpersonerna försett en redan väldigt förmögen man med ännu mer silver. Kanske är baronen en kokurrent till jarlen och som nu är på frammarsch i maktens korridorer och planerar att nyttja rollpersonernas kompetens till något halvt oetiskt samtidigt som kriget drar allt närmare...

Btw, off topic, men kul att se att vi båda tycks vara gamla Khelataarspelare att döma av våra nicknames... ;-)
 
Top