Nekromanti Formuiter vi saknar...

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
anth said:
Tibbelin said:
För om man verkligen saknar någon och undrar var den tagit vägen, men ta då kontakt!
Jättebra förslag!
Så, om man vill få tag på dig så behöver man bara ... besöka Nangiala!
Varför har ingen tänkt på det tidigare?
Eller så kan man bara skicka ett PM som väntar på personen nästa gång den loggar in där man undrar hur det är med den nuförtiden och vad den ägnar sig åt. Man behöver inte göra det svårare än nödvändigt för sig.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Tibbelin said:
anth said:
Tibbelin said:
För om man verkligen saknar någon och undrar var den tagit vägen, men ta då kontakt!
Jättebra förslag!
Så, om man vill få tag på dig så behöver man bara ... besöka Nangiala!
Varför har ingen tänkt på det tidigare?
Eller så kan man bara skicka ett PM som väntar på personen nästa gång den loggar in där man undrar hur det är med den nuförtiden och vad den ägnar sig åt. Man behöver inte göra det svårare än nödvändigt för sig.
Om man bara saknar själva kontakten med personen, javisst. Om man dock saknar att personen kan hoppa in i en diskussion och dela med sig av sina åsikter så är det ju lite annorlunda. eller om personen ifråga är en som är bra att komma på bra trådstarter.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Tibbelin said:
Eller så kan man bara skicka ett PM som väntar på personen nästa gång den loggar in där man undrar hur det är med den nuförtiden och vad den ägnar sig åt. Man behöver inte göra det svårare än nödvändigt för sig.
Tack för tipsen.

Nu kan tråden återgå till ämnet, nämligen vilka forumiter man saknar, istället för tips om hur man kan komma i kontakt med dem.

Om nu inte någon mot förmodan har tips om hur jag kommer i kontakt med Rising.

/Magnus
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Dante said:
Om den enda kontakt man haft med personen i fråga är på ett mer eller mindre anonymt internetforum faller det sig förmodligen normalt att ventilera sin saknad på samma forum.
Nu finns det ju personer som påstår att de faktiskt knyter vänskapsband med människor de aldrig träffat annat än på internet och då kan man väl också behandla forumiter som just vänner. Använd forumet och dess funktioner fullt ut! Skicka ett PM som väntar på personen när den loggar in!

Dante said:
Så jag tycker inte alls att du behöver avfärda någons påstådda saknad av t.ex. dig som falskt.
Saknad är betydelselös om man inte talar om det för den personen det faktiskt berör. Hur många människor sitter idag inte ensamma hemma och känner sig isolerade och oviktiga? Tänk vilken skillnad det skulle göra att då logga in på ett forum där man hänger ibland och någon lämnat ett meddelande till en där man undrar hur det står till och vad man har för sig nuförtiden.

Att uttrycka "saknad" i sådana här trådar upplever jag som just falskt för det ger sken av att man undrar var andra människor tagit vägen men man bryr sig inte tillräckligt mycket om dem för att försöka ta någon kontakt själv.

Om någon som uttryckt saknad här också har tagit egen kontakt så ber jag om ursäkt, men skenet som ges här är samma som i tidigare "saknat"-trådar, nämligen att man bara frågar öppet men inte gör egna efterforskningar angående personer man påstår sig sakna.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Stövelkatten said:
Vitulv said:
Just nu saknar jag mest Eksem. Den kedja av händelser som ledde till att han lämnade forumet var en bedrövlig utveckling, med ett jävligt tråkigt slut.
Håller med. OSG-snacket i lådan har i princip dött av sen han drog.
Vi får ta upp facklan. Kul förresten att du säger OSG och inte OSR (som jag tycker börja bli missvisande).
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Förlåt, trådstartaren här - jag tycker du är ganska neggig . Självklart startade jag tråden för att få reda på fler människor som slutat här och få en "Just det hon var ju skitmysig" och därav kanske tom skicka ett PM/mejl till henne vilket jag faktiskt gjort här i andra sammanhang. Vi spånar tillsammans om folk som slutat och här fick faktiskt moderatorn reda på en tragisk händelse vilket han inte fått utan den här tråden. Dessutom är det förmodligen lättare att få reda på var man hittar folk som slutat logga in genom en tråd än ett PM. Det är en styrka - inte falskhet.

/Niklas som ber om ursäkt för OT men var faktiskt tvungen iom att jag ändå startade tråden och ville säga varför jag gjorde det OCH som tom skickat SMS isf PM till en forumit efter lång tid.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag saknar Rising, förstås, och kommer aldrig att sluta med det. Att Rising är borta är en del av anledningen till att jag skriver här så lite numera.

Jag saknar Sinisia. Terone var i mångt och mycket en reaktion på att han/hon aldrig skrev något mer på sina fantastiska projekt.

Jag saknar Feliath, men det är jag nog ganska ensam om. :gremwink: (Jag har för övrigt haft sporadisk kontakt med honom genom andra kanaler, men det jag saknar här är hans inlägg.)

Jag saknar Nightowl, och att han försvann i någon sorts protest mot redaktionen (jag minns inte alls detaljerna) när jag ingick i den är något jag beklagar djupt.

I mångt och mycket kan man nog bara säga att jag saknar forumet, och särskilt då makarforumet, sådant det var 2004 ...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Niklas73 said:
Förlåt, trådstartaren här - jag tycker du är ganska neggig .
Asså, hallå!

Jag har sagt att ni inte ska älta det där. Återgå till ämnet, goddammit.

/M
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Genesis said:
Jag saknar dig!
Aww! :gremblush:

Men jag är ju egentligen inte borta, jag har bara lite andra prioriteringar numera. Forumet är ett annat numera, jag har andra behov och känner inte riktigt att jag kan engagera mig i nya roliga rollspelsmakarprojekt längre, och det jag själv skriver på (det vill säga, borde skriva på, för min prokrastineringsförmåga är ganska avsevärd; för tillfället handlar det kanske mest om nya Haragada) klarar sig utan forumets uppmuntrande tillrop. :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Då jag är relativt ny fortfarande så saknar jag inte så många (vissa behöver inte nämnas, ni vet..), men jag saknar det faktumet att det inte skrivs lika mycket speltekniskt. Jag skriver inte själv så mycket i spelmakarforumet, men jag läser mycket mer! Och det känns som att dom flesta skriver mindre än vad dom gjorde för ett eller två år sen.

Eller så är det bara jag som minns fel.

Förresten, jag vill ha en ny Caligula. Bara för att spica upp det hela (minus hela "du är dum i huvudet för du tycker inte som jag").
 
Top