Nekromanti Formuiter vi saknar...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Vart tog de vägen tråden...? Är det nån som har koll?


Vindhand
Herr Nils (är det möjligen någon av de nya Nissarna)

Och självklart måste jag nämna honom. Johan Rising. Rollspelvärlden blev mycket fattigare utan Dig. Alla nya forumiter bör söka hans namn här och läsa hans trådar. En mänsklig skattkista inom makeri och rollspel.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Niklas73 said:
Vart tog de vägen tråden...? Är det nån som har koll?

Vindhand
Herr Nils (är det möjligen någon av de nya Nissarna)
Nja, många (som Herr Nils) har inte försvunnit, de är bara inte aktiva längre.

T.ex. har Rosen, Herr Nils och Eva Florén samtliga loggat in någon gång i maj - men ingen av dem kan sägas vara speciellt aktiv här på forumet längre.

Exempel på personer som inte loggat in på flera år är: Nighthowl, Staffan, DanielSchenström och magoo. Där kan det vara intressant att ta reda på vad som hänt.

Och så saknar jag Troberg, å andra sidan kan man få tag på honom på RPG Lab.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
För mysigheten på forumet: Nightowl och magoo

För kreativitet: sinisa, Mask och Morgoth

För DoD: Black Dwarf och Berserk - jag undrar om de fortfarande spelar tillsammans

/Han som även saknar Zaphod och Zorbeltuss
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Rising.

---

Men jag hade gärna sett Magoo, Eksem, Vindhand och Seraphim också.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Nightowl lämnade väl forumet efter att det uppstått en konflikt mellan (dåvarande medlemmar ur) redaktionen och honom. Det var ett bra tag sen och det var synd, för som Han skrev mysigheten var uppskattad.

Troberg är väl borta helt? Alltså inte från nätet, men RPGLab är väl igenbommat numera?

Själv så får jag instämma i Seraphim som skrev många bra skräcktrådar tillsammans med Rising ( :gremfrown: ). Det var den första som slog mig.

För övrigt väntar jag på att någon skall nämna Caligula! :gremsmirk:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Robert Jonsson said:
Troberg är väl borta helt? Alltså inte från nätet, men RPGLab är väl igenbommat numera?

...

För övrigt väntar jag på att någon skall nämna Caligula! :gremsmirk:
Hm du har rätt.Jag vet bara att jag plötsligt kunde komma in på RPG Lab för någon månad sedan, men nu är den nere igen.

Och Caligula härjar väl fortfarande på SVEROK?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Nä, eller inte på Rollspelsforumet som är det jag har koll på. Han var där kort efteråt, men det var länge sen.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Forumuiter vi saknar...

Mekanurg said:
Nightowl och Magoo. De spred så mycket trivsel.
Indeed. Förutom Gardener (min kär Småprats-kompis!)och Rising (RIP) är dessa nog dem jag också vill nämna. Eva Florén också så klart, fast ja, hon loggar ju faktiskt in ibland. Kan förövrigt upplysa om att kära f. d. Lady Silverwolf alltid legat nära mitt forumithjärta. Eva har nämligen alltid varit så otroligt vänlig mot mig - hon fick den allra träskalligaste n00b att känna sig välkommen! Stort och uppskattat. ... Rosen har också nämnts - och tydligen loggar han in? Det var en nyhet för mig. Saknar honom som fan iaf - jag menar, alla gillar Åke! :heart:

Andra jag minns men inte vet om jag saknar - för att jag minns dem för dåligt - är folk som Snigel och Troberg . ... Den här listan skulle nog kunna göras ruskigt lång, men vad fan, nu handlade det ju om folk man faktiskt saknar, och mitt minne tryter.

/solvebring som tror att han skulle sakna några fler om han bra mindes bättre. Man menar, gamla forumet var ju ändå gamla forumet :heart:.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,542
Location
Slätta
Re: Forumuiter vi saknar...

Håller med till 100% om Nightowl. En av mina favvoforumiter, jag är genuint ledsen att han inte letat sig tillbaka hit.

I övrigt så får jag även säga Rising. Stort tomrum på forumet och i världen.

Sedan... Well, det här är mysko och inte så lite fånigt men... Krille. Jaja, han är här, han skriver en del, men fan, för ett antal år sedan var han GUD. Han var min första bevakade användare. Nu har han lutat sig tillbaka rätt mycket.

(Magoo minns jag inte mycket av, men hon var trevlig)
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Just nu saknar jag mest Eksem. Den kedja av händelser som ledde till att han lämnade forumet var en bedrövlig utveckling, med ett jävligt tråkigt slut.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vitulv said:
Just nu saknar jag mest Eksem. Den kedja av händelser som ledde till att han lämnade forumet var en bedrövlig utveckling, med ett jävligt tråkigt slut.
Jo men Eksem är ju inte helt borta.
Han loggar fortfarande in ett par gånger iveckan och han har skrivit ett par enstaka inlägg efter att han "försvann".
Jag hoppas och tror att han kommer tillbaka, även om det kanske tar ett par månader.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Kornella, Morgoth, Zaphod och Fakespear.

Och killen som hette llort på IRC:en, jag kunde svurit på att han hade en användare här också men hittar honom inte i användarlistan.

Xhakhal har fyra poster de senaste två åren, den senaste är dock inte så gammal att man kan räkna det som "försvunnen" från forumet, bara saknad.

Archer har bara postat i säljforumet de senaste åren.
 
G

Guest

Guest
Vitulv said:
Just nu saknar jag mest Eksem. Den kedja av händelser som ledde till att han lämnade forumet var en bedrövlig utveckling, med ett jävligt tråkigt slut.
Håller med. OSG-snacket i lådan har i princip dött av sen han drog.
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Jag tillhör själv skaran med ytterst sporadiska besök i forumet, enstaka inlägg och framför allt långa perioder när jag inte loggar in överhuvudtaget. Och så har det varit under flera år nu.

Någon gång för länge sedan när jag återvände efter ett längre uppehåll var det t o m någon forumit som i en diskussion uttryckte att den faktiskt undrat var jag tagit vägen och funderat över mig. Jag avskrev det naturligtvis omedelbart som humbug!

För om man verkligen saknar någon och undrar var den tagit vägen, men ta då kontakt! Tala om för personen i fråga att den är saknad istället för att diskutera med andra människor eller bara grubbla lite för er själv! Skicka ett meddelande eller ett mail så ser personen det i fråga och vet om att den är saknad! De allra flesta människor är faktiskt inte tankeläsare och vet inte om att de är saknade och/eller uppskattade ifall ingen talar om det för dem!

Så om ni verkligen saknar personer och undrar hur det är med dem, försök ta kontakt och prata direkt med dem istället för att ägna er åt såna här diskussioner.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Om den enda kontakt man haft med personen i fråga är på ett mer eller mindre anonymt internetforum faller det sig förmodligen normalt att ventilera sin saknad på samma forum.

Så jag tycker inte alls att du behöver avfärda någons påstådda saknad av t.ex. dig som falskt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tibbelin said:
För om man verkligen saknar någon och undrar var den tagit vägen, men ta då kontakt!
Jättebra förslag!
Så, om man vill få tag på dig så behöver man bara ... besöka Nangiala!
Varför har ingen tänkt på det tidigare?
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Av de som nämnts här i tråden skulle de det vara skoj och veta hur många som har lagt av med rollspelandet och vilka som bara är less på oss :gremsmile:
 
Top