Det står inget om det i reglerna, men de gånger jag har haft Kamorianer i min spelgrupp har jag sagt att om de lyckas bara få ett slag på "Övernaturliga Förmågor" så kan de få välja att vara hamnbytare.
De regler jag har kört med då är att man tar ett djur(eller monster) från någon bok och slår fram som en ny RP(inte allt, bara grundegenskaperna+någon enstaka färdighet) och kunnat skifta till den formen under vissa bestämnda förutsättningar. För det blir mycket mer intressant om inte spelarna hela tiden byter skepnat titt som tätt, utan istället använder det då det behövs. Det kan tex ta några SR att byta, säg Ob1t6. Eller att de bara kan göra det under natten(eftersom det mest troligt kommer från inblandelsen av skuggvarelser), eller att det tex händer då de går bärsärk? Nått sånt kul iaf. Regelförslag: Slag mot PSY varierande på omständigheterna. Grund är Mycket Svårt. -Ob1t6 om det är på natten, -ob1t6 om det är ute i naturen och -Ob1t6 om det är en livshotande situation. Till exempel, de modifikationerna kom direkt ur hvudet så...
Jag tycker att det nästan är nödvändigt att det ska vara riktigt stämningsfullt att använda det. Sen så kan man använda en viss begränsning vid hur länge man kan vara i formen. Jag har valt att använda ungefär som Glömskan som Skuggvarelser drabbas av, att beroende på ens Quadosh. Och är man förlänge så glömmer man bort att man är egentligen en människa och är fast i den formen av den enkla orsaken att man inte vet att man kan förvandla sig.
Valet av djuret kan vara lite kul, standar borde vara att välja det djur som ens stam/klan har som Totem, men om man känner för att göra en lite ¨speciellare och dessutom vill ha en orsak till att inte vara kvar i Kamor, så kan man ju välja ett annat djur.