Nekromanti Forgotten realms

chrill

Veteran
Joined
17 Mar 2001
Messages
3
Finns det någon korrekt karta till denna värld som skulle vara trevlig att lira lite i men en karta bifogas då?!?!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
det kommer komma med en karta...

det är snygga kartir dessutom.. iaf är den nya greyhawk kartan snygg och bra..

Skulle inte kunna tänka mig att de släpper en värld utan en fullfärgs karta med.. antagligen i A2 format..


föresten.. snyggt namn :o)
chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Det finns även en massa kartor på nätet. Använd google eller annan favoritsökmotor. ämnet avhandlades nyligen på Traditions D&Dforum så du kan lätt hitta bra sitadresser där, jag har de tyvärr inte i huvudet.

www.tradition.se Tradition säljer för övrigt 2nd editionboxen för 99kr på internet så det kan vara värt att skaffa den trots att nya kommer snart.

Klicka på "klotterplanket" länken.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Enligt Richard Baker (som bossar över D&D-världarna på WOTC) på FR-mailinglistan kommer FR-boken att innehålla en poster-karta på 21x31 tum (~53x78 cm), vilket är något mindre än A1. Dessutom kommer det att finnas ett gäng kartor i själva boken som visar utvalda områden i lite mer detaljerad skala.

De har två exempel från kartorna på WOTCs FR-site, som normalt går att komma åt från <A HREF="http://www.wizards.com/dnd/welcomex.asp" target="_new">http://www.wizards.com/dnd/welcomex.asp</A>, men för tillfället verkar antingen deras webserver eller min uppkoppling strejka så jag kommer inte år den.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
TSR har väl släppt alla 2nd edition böcker för gratis nerladdning. Vissa ivarjefall, vet inte om det gäller alla...
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
En del är gratis, en del kostar pengar. Målet WotC har är att släppa allt tidigare material för nedladdning, men det är mycket kvar att lägga upp. Men det är bara att titta dit med jämna mellanrum. Själv vill jag bara ha pappersvarianten.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Det är klart att alla vill ha pappersvarianten. Men det är ju bara att skriva ut om man har tillgång till en bra skrivare... :)
 
Top