Nekromanti Forgotten realms böcker (2nd ed)

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
Jag har fått för mig på senare dagar att påbörja en samling av Forgotten Realms tillbehör.
Jag tänkte höra om folk vet några bra källor för 2nd edition böcker nuförtiden. Bra är ju om det går att sköta över postorder. Jag håller gärna saker och ting åtminstone inom EUs gränser.

Att Wizard Games öppnat på nytt och säljer ut gamla böcker vet jag, likaså har jag lurkat runt på hobbyspel.com, och gjort min röst hörd över deras auktionsforum. Vad finns det för fler kanaler jag kan utnyttja?

Om någon har begagnade böcker att sälja kan ni ju skicka ett privat meddelande eller ett mail också.
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
Tackar! Kul att hitta ett hyggligt seriöst rollspelsforum på svenska.

Om någon mer därute vill få tag på några gamla 2nd ed. böcker kan jag även rekommendera Hobbyhuset, http://www.hobbygames.se inte så fruktansvärt fördelaktiga priser men de hade ett schysst utbud iallafall. När jag gjorde en sökning på Forgotten Realms på Traditions hemsida hittade jag faktiskt 2 gamla 2nd edition böcker där också. Det verkar faktiskt som att det bara är här i stan som butikerna sålt sin själ till 3rd ed...
 

Caleth

Veteran
Joined
6 Aug 2001
Messages
16
SF-bokhandeln har en del om du beställer över postorder. I butiken har de lustigt nog just ingenting. Jag köpte Faiths and Avatars därifrån nu i veckan.
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
Jag kan ju passa på att tillägga att WotC har lagt ut massor av gamla 2nd ed böcker som Acrobat dokument på hemsidan. En bunt riktigt lyxiga tillbehör, helt gratis!
http://www.wizards.com/dnd/DnDDownloads_classics.asp Synd att jag upptäckte detta efter att ha skickat ett par feta beställningar till Wizard Games och Hobbyhuset... jag får väl försvara mig med att det är roligare att ha böcker än utskrivna pdf dokument.
 

Caleth

Veteran
Joined
6 Aug 2001
Messages
16
Jag har laddat ner varenda modul där. Det är verkligen en enorm källa för den som vill sätta sig in i Realms. Däremot håller jag helt med - det är mycket trevligare att sitta med en riktig bok än att antingen skriva ut 200 sidor (nästan lika dyrt som att köpa boken), eller att sitta och kisa framför skärmen.
 
Top