PROMOTION Fomoria är live på Kickstarter

pappa

STOCKHOLM KARTELL
smal_KS Banner Fomoria_01.jpg

Vänner! Från och med exakt NU kan man backa vår nya kickstarter för Fomoria, ett episk folkskräckspel baserat på MÖRK BORG, skapat av mig och Tania Herrero, samt publicerat av Fria Ligan. Jag är så barnsligt stolt över det här projektet, och hoppas du gillar det också. En gratis, rät matig, quickstart med regler, färdiga rollpersoner och ett introduktionsäventyr, finns att ladda ner också.

https://fomoria.com/

Ser snygg ut.

Lätt besviken att det inte finns en svensk version man kan välja. Även om jag förstår varför.

Fråga: hur är spelet "folkskräck"?
Vet inte om det är en perfekt översättning av "folk horror" haha. Fomoria handlar om Folket, antropomorfa djur som för otalet generationer sedan flytt undan en apokalyps på jordytan och sökt sig till ett nytt liv i Fomoria, underjorden. Gemenskapen, traditionerna, kulturen/ritualerna och de många samhällen och shrines som bildats i mörkret är en superviktig komponent i den sociala biten av loren. Rollpersonerna tillhör klaner och folkslag, båda har inverkan på vem man är och ens värderingar etc. Skräck är den jävligt mörka tillvaron som råder nere i djupet. Fomoria är en värld som inte vill ha dig där. Varelserna och växterna försöker hindra din framfart, men också själva omgivningen. Tunnlar som ändrar riktning, salar som nästa dag är schakt. Kartor är opålitliga och man får be till de märkliga eldritch beings som finns, eller till Mörkret själv, för hjälp.

Back