Nekromanti Folkslag en modul!

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Jag efterlyser att man skulle göra en modul om alla de olika folkslagen, ungefär som med Alv, Dvärg, och Tirak boken.
Skulle inte det vara nått?
Få reda på lite mer bakgrund och grejjer.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Stort nja...

Jag tror knappast att en modul per folkslag skulle vara speciellt meningsfullt. Däremot skulle man kanske kunna göra en samlingsmodul, som innehåller en kulturell beskrivning från flera olika kulturer, en form av "kulturens uppslagsverk". En sådan skulle t.o.m. kunna vara intressant, men... tja, i ärlighetens namn så kan man ju finna denna information i Religions- och Mundanamodulen, för dessa innehåller ju en del information om kulturer. Speciellt då religionsmodulen är ju i detta fall användbar, eftersom de flesta "vanliga" människor i Mundana tillhör någon religion.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Nja, jag tror inte att en modul för folkslagen i sig skulle vara så intressant. Däremot så bör ju landsmodulerna ha information om folket som faktiskt bor där - en modul om Cirefaliska Samväldet borde ju liksom passa på att smyga in lite information om cirefalierna själva.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Förstår inte riktigt hur du menar. Menar du som jag tror så finns det ju redan moduler för nästan allting. Behöver man bakgrunder för Frakttruckar så kollar man i Tirak-boken. Behöver man info om vilka folkslag som finns i Consaber så kollar man i boken om Consaber.
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
De största länderna får ju sina moduler, men det skulle vara intressant med en samlingsmodul om de mindre (eller mindre kända) folkslagen som adasier, kamorianer, veddo, tosher etc.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
HAHAHA!

Frakttruckar. Det heter inte Frakt, det heter Frack! Trodde du att det hette Fraktgûrd också?






























Eller var du ironisk?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Varför inte göra en barbarmodul med tonvikt på raunlänningar och kamorianer? Och lite om kraggisar/eyrener ochdom andra.Fast kanske att det finns "viktigare" moduler på gång. Som riddarmodulen.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Barbarer!

Varför inte göra en barbarmodul med tonvikt på raunlänningar och kamorianer? Och lite om kraggisar/eyrener ochdom andra.Fast kanske att det finns "viktigare" moduler på gång. Som riddarmodulen.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: HAHAHA!

Jag tror nog Yassilus skojade.. Frakt-Truck är ju klockrent, för fan.. /images/icons/laugh.gif
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: HAHAHA!

Heter ja. Inte stavas. Men förlåt ändå; andemeningen var densamma, alltså ingenting annat en inläggsjakt. Men man behöver inte bli upprörd när man blir rättad av såna lågt stående varelser som du. Men jag hade fel och det var ju synd. Eller tråkigt.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: HAHAHA!

Joho...Det var ett litet skämt som vi använder här hos oss i obygden...
 
Top