50/50 Dead or Alive
Har inte direkt haft problemet. Otroligt nog. Men det handlar nog mest om att balansera spelarnas motståndare mot dem. IMHO är en bra strid spännande och utmanande, inte 50/50 Dead or Alive.
Detta är lätt ordnat så länge Rp´na möter mänskliga motståndare, bara se till att deras färdighetsvärden ligger en fyra snäpp under Rp´nas...
Det är desto svårare när det kommer till troll och annat otyg.
Slänger du in ett troll mot säg 4 erfarna Rp bankar de honom till pölsa med en gäspning...
Skulle det vara 2 troll mot 4 lika Rp är det helt plötsligt Rp´nas inälvor som pryder det gröna gräset...
Personligen brukar jag se till att slänga in monster mot av den här typen när Rp´na splittar på sig, eller när delar av dem är sårade/utmattade...
Som jag sade har dödligheten inte varit särskilt hög, å andra sidan har inga Rp´n spårat ut heller, inga överdrivna artefakter eller dy.l
Många av mina spelare växlar mellan olika Rp och äventyren är oftast mer utvecklande för Rp´nas personligheter än färdighetsvärden då man inte höjer sina värden särskilt ofta efter 18...
Å andra sidan är många av veteranerna både halv-blinda och halvdöda och saknar allskön extremiteter. En och annan vandrar dessutom kring i andra kroppar än de föddes i...