Nekromanti Folk i er vardag som liknar kändisar

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Eftersom jag har kommit upp i ett gäng exempel och har tråkigt så var det dags att posta det hela. Jag vet inte om det är nån besatthet jag tillfälligtvis drabbats av eller vad det är men jag lyckas väldigt ofta tycka att nån person jag ser liknar någon annan (ibland kommer jag till och med på vem).

Var på släktfest i helgen och kunde då notera att kusin Jonas faktiskt är rätt lik Storuggla (ja Ugglo, du är en kändis). Till utseendet då, Jonas är helt normal. Noterade även att moster Britas man Jan ser ut som Lurch(!) på deras bröllopsfoto. Vete fåglarna varför jag inte reagerat på det tidigare. Han ser för den delen ut som en väldigt snäll och mjuk Lurch, but still. You rang?

På tågresan till festen satt jag mittemot en korsning av Paula McManus (var programledare för Bullen en gång i tiden) och Helena Bonham Carter. På tågresan satt jag mittemot en ung version av farsans chef (inte så mycket kändis där kanske...).

Sen hade företaget där jag jobbar fyra gäster från Eskilstuna idag för en produktgeneomgång av systemet de köpt av oss. En av dem såg ut som en äldre version av Jewel Staite (Kaylee från Serenity, tvåan på min lista över fiktiva karaktärer jag vill gifta mig med). Jag tror att jag lyckades undvika att stirra mig igenom hela presentationen i alla fall. :gremsmile:

Så.. tänker ni också på sånt här eller är det jag som håller på att bli galen?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så.. tänker ni också på sånt här eller är det jag som håller på att bli galen?
Naeee, faktiskt inte... Eller ja, personen i fråga skall vara för jäkla lik en kändis för att jag överhuvudtagen ska reagera.. Så tråkig är jag. :gremtongue:

Hurvida det är galet elelr är är en annan disskution.. :gremwink:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Hade en föreläsare/handledare som såg ut som Jack Nickolsson spelandes exentrisk proffessor.

Och har halvägs genom en anställningintervju kommit på att personen som höll den påminde om Rowan Atkinsson, fast för modeintresserad kan man vända på det och säga att Mister Bean ser ut som Panos (det närmsta sverige har en baddräcktmogul).
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Tja, jag arbetar ju med demonstrering av matvaror i butiker och då ser jag massor av ansikten passera förbi. Exempelvis har jag sett (personer som liknat) Mark "Marky Mark" Wahlberg, Rolf Lassgård (eller så var det den här sunkiga polisen i Efterlyst - Jag minns inte) och Janne Shaffer. Och eftersom det jag pysslar med är kundkontakt och det lättaste sättet att få kontakt är genom att skämta, så brukar jag faktiskt säga "Vill Janne Shaffer pröva på det här?". Ok, det har aldrig funkat och Wahlberg var rätt sur av sig, men det är en rolig grej.

/Han som kan säga att hans arbetskamrat skäms alltid när han gör på det sättet, men så är det rätt mycket om honom som hon kan bli rätt generad över

PS. Annars har jag en polare som är gryymt lik American Pie-Stifler. DS.
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Naeee, faktiskt inte... Eller ja, personen i fråga skall vara för jäkla lik en kändis för att jag överhuvudtagen ska reagera.. Så tråkig är jag.

Jag är så tråkig att jag inte ens reagerar om det ÄR en kändis.

Galenskaper...
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
En på mitt ICA liknar snubben som spelar Tim i "The Office", och Arthur i "Liftarens Guide till Galaxen".

-Hjalle, läser nämnda bok just nu och såg hela nämnda teveserie på DVD natten till söndag. :gremsmile:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Var på släktfest i helgen och kunde då notera att kusin Jonas faktiskt är rätt lik Storuggla (ja Ugglo, du är en kändis). Till utseendet då, Jonas är helt normal."

Oi! :gremshocked:


Storuggla, dignity disturbed
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
En flicka från min högstadieskola hade en likhet med en viss porrstjärna som jag hade ett speciellt intresse av då det begav sig. Nu i efterhand minns jag inte om jag var kär i bruden för att hon liknade sin erotiska förlaga, eller om det var tvärtom och jag runkade till porrstjärnan för att hon liknade tjejen jag var kär i.

Hursomhelst var högstadiet en svår tid.

Äsch, jag måste lära mig att skämta på min egen bekostnad. Note to self: du vill göra människor väl till mods, inte fruktansvärt, fruktansvärt rädda.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Ibland ser jag en kille som liknar en ung Richard Chamberlain i spegeln när jag rakar mig.

Då brukar jag sluta raka mig, och när skäggtofsarna vuxit ett slag försvinner han.

Erik
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag är så tråkig att jag inte ens reagerar om det ÄR en kändis.
Hha, då är du nästan snäppet värre än vad jag är.
Det ska var en mycket välkänd känds om jag nu ska reagera på fenomentet kändisar...
 
Top