Nekromanti Folk i detta forum

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Re: Vad är problemet?

1. Det är på det här forumet som diskussion om D&D ska ske, så det är den naturliga platsen för det.
Inte nödvändigtvis. Beror ju på vad man vill uppnå iofs, men jag skulle kunna tänka mig att ta upp hur D&Ds kvaliteter i en jämförelse med andra spel på det allmänna rollspelsforumet. Det är ju liksom en metadiskussion, eller vad man nu ska kalla det. Som att gå in på ett Mac-forum och börja ranta om hur dåligt Mac är, och hur bra PC är. Ganska fruktlöst.

2. Vi tycker att det är en konstruktiv sysselsättning.
OK, det beror på vad du vill "konstruera" då. Vill du bara konstruera osämja och dåliga vibbar så visst. Är det vad du är ute efter? (För grejen med nån slags konvertering tror jag inte på.)

Det är ungefär som att (utan att göra några vidare jämförelser av företeelserna) gå på ett nynazistmöte och försöka starta allsång med "Hitler has only got one ball". Det är rätt plats för det och det är en konstruktiv syssla.
Konstruktiv hur? Snarare destruktiv, för deras syften. Och sannolikt för många inblandade rent fysiskt. Om du verkligen är mot nazism och vill förhindra dess spridning så är det knappast ett uppbyggligt sätt att jobba.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Re: Nyehnyeh! Du förlorade! [OT]

Det där är rent skrämmande. Att folk fortfarande drar upp nazismen när det börjar tryta med andra argument alltså, och blir ägda av Godwin. Men det är väl för att nazism är den ultimata idiotin antar jag.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Re: Tror du missade en smiley där [NT]

Vilken smiley? I vilket inlägg?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Efter 20000 inlägg så börjar jag känna Krille [NT]

-
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Re: Den underförstådda i Krilles inlägg [NT]

Aha. Bättre om man skriver ut smilisarna, så att även de som är nya här fattar.
 
Top