DoD Fokus?

vije

Warrior
Joined
21 Jan 2017
Messages
245
Jag gillar reglerna för rekvisit i magikapitlet, men undrar om jag missat något med fokus?

Kristallkula, amulett och trollspö kan användas som fokus, men ingen besvärjelse kräver dem som rekvisit. Det enda fokuset som behövs för någon besvärjelse är helig symbol, som inte går att köpa och heller inte går att få som startutrustning.

Har fokus månne någon annan effekt som jag missat? Tänker att man kanske kunde ersätta något annat rekvisit med ett fokus...?
 

GVDT

Veteran
Joined
19 Oct 2021
Messages
174
Nä, inte där man måste ha ett specifikt fokus för att aktivera en besvärjelse men jag hittade ett gäng där du kan använda ens fokus vid aktivering. Exempelvis Eldklot där du skickar klotet från din hand ELLER ens fokus. Finns säkert påhittiga spelare som kan utnyttja det.
 

vije

Warrior
Joined
21 Jan 2017
Messages
245
Nä, inte där man måste ha ett specifikt fokus för att aktivera en besvärjelse men jag hittade ett gäng där du kan använda ens fokus vid aktivering. Exempelvis Eldklot där du skickar klotet från din hand ELLER ens fokus. Finns säkert påhittiga spelare som kan utnyttja det.
Aha! Grymt, tack!
 
Top