Nekromanti Flyttar till Göteborg

Hellmer

Veteran
Joined
20 Jan 2013
Messages
55
Hej! I slutet på augusti flyttar jag till Göteborg för att börja plugga på Chalmers. Därför tänkte jag kolla om ni har några tips på roliga saker man kan hitta på där nere? Tänker även dra igång lite rollspel så om folk är sugna kan ni ju höra av er. Har spellett ganska mycket senaste tiden och det kommer jag fortsätta med, men jag skulle inte ha något emot att få spela lite själv :gremsmile:.

Brukar spela lite allt möjligt från Fantasy till Sci-fi.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Vad trevligt, vilket program ska du gå?

Det finns flera spelföreningar som håller till i Spelets Hus i Majorna (inte så långt med spårvagn från Chalmersområdet). Det är typ en gemensam spellokal för bland annat Eldar (min gamla brädspelsförening), Gothenburg Boardgamers (en större brädspelsförening, med fler vuxna i), AG Hybris som spelar figurspel, Negative Edge som spelar fightingspel (typ Street Fighter) och någon rollspelsgrupp som jag inte har koll på. Jag har bara erfarenhet av Eldar och GoBo men jag rekommenderar att komma dit någon eftermiddag och höra efter när de har öppet - det ska vara folk där nästan alla dagar i veckan, och jag är helt säker på att det finns både lördag och söndag.

Som beskrivet här på Sverok Västs sida är det på Djurgårdsgatan 40, närmsta hållplats Fjällgatan.
 

Hellmer

Veteran
Joined
20 Jan 2013
Messages
55
Jag ska plugga Maskinteknik :gremsmile:. Härligt då får jag kolla in det. Har inte varit så involverad i föreningsliv senaste åren men det kanske man kan ändra på igen. Har mest spelat olika saker hemma med vänner :gremsmile:.
 

Morequalin

Veteran
Joined
22 Nov 2011
Messages
22
Location
Göteborg
Hellmer, om du vill träffa lite likasinnade människor så är det ett konvent i början av Oktober för brädspel, rollspel och figurspel.

Kika in vetja :gremsmile:
facebook.com/samspel.net
 
Top