Nekromanti Flytta lite bland Guild Members

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Vi har återigen lyckats bli av med en del i valvet på ett vad jag tycker ganska omoraliskt sätt vi har också fått en del av samma gubbe vilket är lite komiskt men då jag känner att det är svårt att ha koll på vilka som är vilka när det spelas såpas sällan av alla kommer jag göra en förändring i guildstatusen för alla "inaktiva".

Min tanke är att alla som är någorlunda aktiva kommer ha kvar sina statusar men om man varit inaktiv på säg 2 månader så kommer man flyttas ner till Member och därmed även bara kunna se och lägga in saker i valvet inte ta ut något.

Känner man att man vill börja spela mer aktivt igen och få en högre status till valvet är det bara att meddela här eller i ett ingame mail.

Vad säger ni kan detta vara ett alternativ ?

Jag kommer i vilket fall införa det under kvällen och om jag får massa mothugg så ändrar jag utefter förslag.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
G4il1 said:
Vi har återigen lyckats bli av med en del i valvet på ett vad jag tycker ganska omoraliskt sätt […]
Vad är det nu som har hänt?
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Magru, jag antar att du har koll på vem det är Dante?, har plockat ut allt mer eller mindre värdefullt i kläder, vapen och liknande plus 100 guld om jag såg rätt. Sedan har vi iofs fått en del blåa kort vilket ju var snällt men merparten av det som är borta är inte till för en lvl 33 gubbe vilket betyder att det bara vart frågan om att tjäna pengar och det är inte OK tycker i alla fall jag. Om det sedan är personen i fråga som startade gubben eller om det är någon som tagit över kontot är egentligen oväsentligt. Om det är så att kontot är sålt eller har bytt ägare borde vi också blivit meddelade så vi kunnat förändra guildstatusen för Gubben ifråga.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Magru säger du. Ja, då borde det vara Fryksdal som ska skämmas.

Guld, förresten? Hade vi guld i valvet?

(Jag har PM:at Fryksdal och påpekat att vi anser att hans tilltag är ofint.)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
G4il1 said:
Min tanke är att alla som är någorlunda aktiva kommer ha kvar sina statusar men om man varit inaktiv på säg 2 månader så kommer man flyttas ner till Member och därmed även bara kunna se och lägga in saker i valvet inte ta ut något.
Absolut. Kör hårt!
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Kalas att du tar kontakt med Fryksdal så vi får koll på om det är han eller om det är någon annan.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
G4il1 said:
Min tanke är att alla som är någorlunda aktiva kommer ha kvar sina statusar men om man varit inaktiv på säg 2 månader så kommer man flyttas ner till Member och därmed även bara kunna se och lägga in saker i valvet inte ta ut något.

Känner man att man vill börja spela mer aktivt igen och få en högre status till valvet är det bara att meddela här eller i ett ingame mail.

Vad säger ni kan detta vara ett alternativ ?
Helt lugnt för mig. Lämna gärna min Argadhor, för jag ser honom som aktiv. Så aktivt det kan va, när det gäller mig. :gremsmile:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Flytta ner mina karaktärer till "inaktiv". Såvida det inte blir ett uppsving av guilden så kommer jag inte vara aktiv igen förrän expansionen kommer ut.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
hehe Seinet det vet jag men dina gubbar kan jag i alla fall och ditt konto är ju dessutom inaktivt sa du så jag skulle bli konfunderad om jag såg några av dina logga på sig. Men ok I'll fix :)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag kan ju dessutom "skryta" med att ha bra officer-notes och liknande på mina karaktärer. Det kan alla andra se som en hint :gremwink:

Men ifall du råkar se någon av mina karaktärer logga på så skall jag agera blixtsnabbt för att återställa mitt lösenord, för då är det ju uppenbarligen någon som betalt för kontot :gremwink:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Fryksdal behöver alls icke skämmas. Han hade nämligen råkat ut för samma sak som hände mig tidigare i år – kontokapning.

Han har nu fått tillbaka grejerna han blev av med och kommer att lägga tillbaka det som försvunnit från valvet.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
kalas. Då fixar jag så att han återigen kan dumpa alla saker i valvet
 
Top