Nekromanti Flykt undan mörkret

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Anders & Tove;n265574 said:
Ditt inlägg gick oss helt förbi när du postade det eftersom det var två dagar efter att Joe Dever gick ur tiden och Tove opererade bort en cysta samma dag som Joe gick bort. Året som har varit har blivit långt ifrån vad vi har tänkt oss med många sjukhusbesök för oss men även nära och kära. Vår närvaro på forumet har varit dålig under året som varit över huvud taget. Den senaste utvecklingen kan du läsa om här:

https://www.facebook.com/askfageln/posts/552005975137034

När det gäller översättningen håller vi inte med om att vi har gjort en sämre översättning av böckerna. Vi har gjort en annorlunda översättning som du tycker är sämre. Det är en helt annan sak. Den gamla översättningen kan vi inte använda rakt av pga copyrightskydd och dessutom har Joe Dever gjort en del omskrivningar, ffa i första boken som är 40% tjockare, så det hade inte ens varit möjligt att använda den gamla versionen.

/Anders & Tove
Som ni säkert förstår kunde jag inte känna till era privata omständigheter, vilket givetvis är en mycket ledsam läsning. Jag ber verkligen om ursäkt för att jag tvivlade på er återkoppling.

Gällande översättningen så är vi inte överens, men det är en bagatell i sammanhanget.

Önskar er allt gott och lycka till med Kickstartern.
 
Top