Nekromanti Flygtur

Morningstar

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
14
Location
Växjö
Hej hej!

Jag håller på att skriva ett äventyr till Sagan om Ringen Rollspelet, men ett litet problem har uppstått. Det är så att rollpersonerna ska färdas en väldigt lång sträcka, och istället för att göra det till en vanlig, tråkig vandringsfärd så har jag kommit fram till att det skulle vara betydligt roligare om rollpersonerna fick rida på de stora örnarna. Problemet är ju dock som så att örnarna är, som alla som läst Tolkiens böcker förmodligen vet, ena riktiga enstöringar som inte lyder under någon. Vad jag behöver är lite goda anledningar till varför örnarna skulle vilja låta rollpersonerna rida på dem.

Tackar på förhand för svar!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hållhake !

Om de ska få flyga med örnarna så tycker jag att de ska ha en J**** hållhake på dem på ett BRA tag !!!
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Be gudarna om hjälp.

De skulle ju typ kunna be Manwe om hjälp. Han är ju bossen över vind och väder och borde väl kunna fixa en deal med örnarna? Sedan är det ju klart att rollpersonerna hamnar i tacksamhetsskuld till en gud, men det kan det ju vara värt. De ska väl visa respekt för gudarna i alla fall?

/Duddmannen
 

Morningstar

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
14
Location
Växjö
Re: Be gudarna om hjälp.

Njo, det är bara det att rollpersonerna i äventyret inte alls är mäktiga, och det därmed inte så rimligt att Manwe skulle bry sig om att hjälpa dom. Dessutom så skulle jag tycka att det vore lite för svårt att få fram den bombastiska känslan i att få träffa Manwe.

Men jag har kommit på en idé av klassisk karaktär. Rollpersonerna hittar ett magiskt horn med vilket de kan tillkalla örnarna en gång, och då förklara varför de behöver en flygtur. Det är nämligen i ett ganska ädelt syfte, så örnarna skulle nog gå med på det, i utbyte mot någonting naturligtvis:) Eller är denna idé bara typisk, förutsägbar och tråkig?
 
Top