Nekromanti Flygande eldklot!

G

Guest

Guest
Jag kan inte rå för att jag irriterar mig på det faktum att ifall man vill kasta ett eldklot enligt Eons regler för magi (och M&M inräknat) så innebär effekterna att det måste vara temporärt.

Istället för att då träffa ett mål med ett eldklot med slungande kraft åker ett visuellt eldklot som är helt ofarligt ut från trollkralens hand och stannar vid målet där det expanderar till ett stort klot som håller sig i en minut. Offret får det jävligt hett för en stund och sedan kommer det där eldklotet ligga där i luften i en minut. Så ifall man lägger flera "Diodactus sfär..." (kommer inte ihåg namnet på besvärjelsen) under en strid så kommer det ligga meterstora eldklot överallt.

//Robin P. Liljenberg

Mäster Azazel
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Så ifall man lägger flera "Diodactus sfär..." (kommer inte ihåg namnet på besvärjelsen) under en strid så kommer det ligga meterstora eldklot överallt.

Häftigt!

/Emil
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Vadå Kan man inte göra den momentan? ' :gremshocked: Genom att forska fram en ny fast inte lika långlivad besvärjelse?
Som försvar till dom långlivade eldkloten skulle jag bara vilja säga att dom kan vara mycket praktiska... elda upp dörrar eller annat sånt med ex.
 

radrat

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
105
Location
Stockholm
Det går inte ha flera Temporära eller Provisoriska besvärjelser av samma typ aktiva samtidigt. Så det blir bara ett eldklot åt gången. Och varför vara missnöjd med att den är provisorisk? Som jag har uppfattat eldklotsbesvärjelserna, så gör de skada direkt när de når fram.
 

Wolfes

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Luleå
Tänkte bara rätta dig man kan ha flera temporära besvärjelser igång samtidigt.
Så fort du har kastat en temp besvärjelse så behöver du int bry dig mer om den.
Ända sättet att få slut på en sån innan tiden oftast 1 minut är att kasta riva sönder väv.

/Wolfes
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Eller så kan du tänka "Försvinn, onda eldklot!" och eldklotet försvinner. Man behöver nämligen bara släppa lös den utan några svårighetsslag - om det är man själv som gjort den vill säga...
... om jag inte har missuppfattat reglerna totalt...

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 

serpent

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
28
Location
Mundana?
Re: Ush och fy!!! [NT]

??????
??NT??
??????

Jag använder inte NT.




Inte Linux heller men ändå...

"Daak? Han verkar skum. Jag sticker ner honom med min sahlamdolk."
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Re: Ush och fy!!!

Ush och fy hade inget med NT eller Linux att göra, utan snarare det faktumet
att du påpekade att det inte fanns några regler...

står det [NT] i rubriken behöver du inte bry dig om själva meddelandet...

WHaLe
 
Top