Nekromanti Flumspelsgrill #4 2015-09-26!!!

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
FLUMSPELSGRILL #4 26/9!!!!!


Nu är det spikat! Flumspelsgrill #4 går av stapeln 2015-09-26!

Tidigare omgångar har varit sjuuukt bra och detta år expanderar vi med ett par lajvscenarion och blackboxspel (ja, jag styr upp en liten blackbox i min källare!) jämte alla grymma bordsrollspel!


Lite om formen
Hur fan kommer det här gå till nu då? Jo!:
  1. Vi möts vid ca 12:00 ute i spenaten varpå jag tänker mig att vi äter någon form av enkel lunch som jag står för, typ korv m bröd eller liknande (vi har någon vegetarian i ansamlingen? Jag styr upp lite oköttiga alternativ för säkerhets skull). Därefter drar vi igång med spel.
  2. Vi samlas i storgrupp och pitchar spel varpå vi pytsar ut oss i lagom stora skaror och lirar. Jag tänker mig en passlängd på typ 3 timmar med dubbelpass för de spel som behöver det. Två pass senare grillar vi och käkar middag.
  3. Middag blir grillning av egen medhavd proteinkälla. Lite kringprodukter så som bröd och sallad står jag för men måltidens huvudnummer ligger på er att ordna för er själva.
  4. Spel! Så länge vi orkar!
  5. Hemåkning eller sömn på plats. Jag styr upp sovplatser, madrasser och sängkläder/sovsäckar i den mängd det behövs men det är grejt om ni har med så mycket sovprylar själva som det känns smidigt att släpa på bussen! Hör av er om ni vill sova över så ser jag till att ha erforderlig mängd mjuka produkter i lager.
  6. Vakna. Enklare frukost typ gröt, ägg, filmjölk och någon macka, my treat.
  7. Ett spel till eller hemgång, beroende på hur vi mår, när vi orkar och så vidare.
Gränsdragningslista:
Vad förväntar jag mig av er? Vad kan ni förvänta er av mig?

Ni ordnar:

  • En jävla monsterpepp!
  • Gärna spel om ni har något kul på lager
  • Grillmiddag för eget bruk (jag ordnar grill och kol)
  • Öl och vin för eget bruk (ett erforderligt inflöde av liquida medel är att föredra, annars är det helt OK med ogiftig dricka också)
  • Sovprylar i den mängd det är smidigt att släpa på bussar och tåg (för de som ska sova över, duh)
  • Tilltugg att bjuda de ansamlade på. Medtagna snacks är allas snacks.
Jag ordnar
  • Krovmedbröd-lunch
  • Kaffe och te
  • Grillar och kol
  • Lite vin (köper ett par plastpåsar men det lär bara räcka till något litet i var)
  • Mer kaffe och te
  • Sovplats och sovprylar i den mån det efterfrågas
  • Frukost
  • Kaffe och te
  • Grymma platser att spela grymma spel på!
Hur hittar man hem till Rasmus?

Grillen kommer att pyra på Flemmingsbergsvägen 45, 76173 Norrtälje (
http://kartor.eniro.se/m/yyPiy ).

Åker man kommunalt ska man ta sikte på busstationen "Flemingsberg (Norrtälje)", inte Stockholmsvarianten, och från Tekniska Högskolan tar man sig bäst fram med buss 676 till Norrtälje och sedan byter till buss 636, 637 eller 641. Se bild nedan för exempel:



Väl i närheten kan man slå mig en signal, tel 076 200 43 54!

Anmäl intresse här så ses vi 2015-09-26 kl 12:00!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag är sjukt sugen på att testa Jason Morningstars Juggernaut, kanske lite Dog Eat Dog (som jag efter genomläsningen känner mig lite tveksam till men gärna vill se "in action"), något psyko-blackbox och härliga stunder i Imagine!

Vad är ni pepp på att spela?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
JUGGERNAUT IS NEVER WRONG


It is July third, 1950. The Korean War is eight days old. National Security Council Report 68 is sitting on Harry Truman’s desk, a grim outline of the Cold War that is to enfold the world for the next 40 years. Alan Turing’s paper “Computing Machinery and Intelligence” is circulating for review. Cinderella is a box office sensation.

And you have invented a computer that can see the future.

Employing cutting-edge Ward-Takahashi identity derivations outside their quantum-theoretical framework, JUGGERNAUT processes enormous data sets, ostensibly in the service of code-breaking once the technology is proven and refined. The unstable geniuses behind the math have reached some curious conclusions that only experimental evidence can confirm. By the numbers, JUGGERNAUT —given enough resources— should be able to crack ciphers before they are even invented.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
Oh, hur flummigt blir det här? Jag är ju fortfarande på nivån "Ey, Lady Blackbird ser fett ut."

Hur som helst, jag noterar i kalendern, vet inte än hur jag är ledig eller jobbar den helgen men det ser ljust ut. Gräver lite i spelpärmen, ska det vara spejsat tar jag väl med The Quiet Year, publiksuccén* från Lincon 2015.

*) Nja.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Hellzon;n113192 said:
Oh, hur flummigt blir det här? Jag är ju fortfarande på nivån "Ey, Lady Blackbird ser fett ut."

Hur som helst, jag noterar i kalendern, vet inte än hur jag är ledig eller jobbar den helgen men det ser ljust ut. Gräver lite i spelpärmen, ska det vara spejsat tar jag väl med The Quiet Year, publiksuccén* från Lincon 2015.

*) Nja.

Yippie! Jag ÄLSKADE TQY och spelar det gärna igen :)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,456
Location
Köping
RasmusL;n113628 said:
Yippie! Jag ÄLSKADE TQY och spelar det gärna igen :)
Ball. Då ska jag bara komma ihåg att ta med kortlek också.

Nu finns för övrigt mitt schema över flumspelshelgen och om inget akut inträffar så kommer jag! Jag lär behöva mjuka föremål att ligga på. Kan knö ner en egen sovsäck i packningen.

Är det nån mer som tänker anmäla sig från Köpinghållet kvarstår för övrigt mitt erbjudande från förra grillen om skjuts. För 17 vad jag inte är pepp på att byta tåg/buss tre gånger för att komma ut till Rasmus i vildmarken.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Ja, jag tänkte ju dyka upp också! Skulle varmt uppskatta ett stycke sovplats.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Sovplats/mjuka grunkomojänger och sängar att sova på styr jag, likaså täcken och kuddar! lakan brukar även det finnas men det beror lite på det rådande rentvättsläget :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Yeeahhh!! Anmälningarna strömmar in och vi är nu uppe i 13 "kommer med största sannolikhet" och nästan lika många "kanske", alla ruggigt coola lirare! Jag har inget direkt maxtak spikat men passa på att knip en plats på det soliga Rolsagens fetaste rollspelskonvent innan de tar slut! :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
MattiasLejbrink;n113945 said:
Jag. Älskar. Namnet. Flumspelsgrill. :D

P.S. Fick barn för två veckor sedan så inget deltagande för mig.

Stort GRATTIS (!) och en stor men ändå lite mindre ledsen gubbe för att du inte kommer :(
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Det närmar sig! Om två veckor smäller det och jag funderar på att snoka upp något nytt coolt spel att läsa in tills dess! Någon som önskar något? Jag är lite inne på Shahida men är öppen för förslag!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag är egentligen uppbokad på något annat den helgen, men det finns en liten chans att mina andra planer går åt h***e, då är Flumspelsgrillen min backupplan. Tyvärr kan jag inte lämna besked om jag kommer förrän om en vecka eller så.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
anth;n115107 said:
Jag är egentligen uppbokad på något annat den helgen, men det finns en liten chans att mina andra planer går åt h***e, då är Flumspelsgrillen min backupplan. Tyvärr kan jag inte lämna besked om jag kommer förrän om en vecka eller så.

En liten anth-chans är bättre än ingen alls! :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Det kommer deffo att bli en omgång Shahida och sedan känns Estimated Prophet och Shine a Light jävligt spännande att testa! Lägg till det ett helt nydesignat blackbox-lir och Juggernaut och vi har en veritabel upptäckarbonanza för svenska rollspelare!
 
Top