Nekromanti flumm

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Kommer här med ett förslag som jag inte riktigt har tänkt igenom än men...

Tänkte att man kanske kunde ha ett fritt forum där man kunde diskutera precis vad som helst rollspelare emellen. Saker som egentligen inte hörde till rollspel men ändå kanske var av intresse... eller nåt. Typ ett flummforum(hmm...)



//Henrik, känd som Darkmoor
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Bra idé

Jag håller med. Det är en bra idé. Man får diskutera vad som helst... inga trender behöver låsas. Bara om man vill prata helt enkelt. Skaffa det.

Mac - Flummmmfourmmm..

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Ett OT-forum helt enkelt. Finns för- och nackdelar. Fördelen är att alla som vill använda detta forumsystem (jag har inte hittat något som jag tycker är bättre i alla fall) för diskussioner som inte har med rollspel att göra kan göra det. Nackdelen är att det kan bli ganska mycket snack på ett sådant forum, och jag tror ingen har någon större lust att moderera (risken för "dumma inlägg" ökar på ett sådant forum).

Är kluven, men tror nog inte ett sådant forum kommer dyka upp.

/Azagthoth
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Men ärligt talat, hur många som inte är intresserade av rollspel kommer överhuvudtaget till sidan www.rollspel.nu? Om man har ett OT-forum så kommer väl ändå mest de som också diskuterar rollspel att diskutera andra saker än rollspel med andra som spelar rollspel på ett sådant forum.

//Henrik, känd som Darkmoor
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Det håller jag med om. Men det kan ändå bli en massa snack, och snack leder till frustration, och frustration leder till hets, hets till påhopp osv. (Detta var nu bara ett möjligt scenario. Det MÅSTE ju inte bli så, jag bara misstänker att risken är större på ett OT-forum).

/Azagthoth
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Kanske inte det....Men vi andra kanske gör andra saker än spelar rollspel hela tiden...Jag gör det iaf...(Andra saker alltså).

Man kanske vill tipsa om en bra film man sett...Eller en bra skiva man köpt...Vad som helst....Då kan det vara trevligt med ett allmänt forum...

När jag igår bara ville nämna det att Lexx började visas på TV4 igen så var det folk som tyckte att det INTE hade något med rollspel att göra/images/icons/mad.gif...Det har det heller inte..Men ibland vill man ju framföra saker./images/icons/smile.gif

Jaja....Hoppas iaf chattförslaget går igenom....

Mvh
Necrotech - Som annars tycker forumet är fetbra!!
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Man kanske vill tipsa om en bra film man sett...Eller en bra skiva man köpt...Vad som helst....Då kan det vara trevligt med ett allmänt forum...

Det är en klar fördel med ett sådant forum. Varje gång det diskuteras litteratur så drar mina tankar åt ett allmänt forum, eftersom det snabbt blir OT men inläggen haglar in ändå.

Vi får se helt enkelt.

/Azagthoth
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Kärade äventyrare! jag tycker att din lilla "grej" med ett flummforum verkar vara en sak som inte borde ske...
Jag tror att det skulle bli en hel del klagomål på att det skulle finns väldigt många "onödiga" inlägg.
jag tycker inte att det är nåt som helst problen om det är många inlägg som kanske är lite onödiga.
men jag tror ändå att det skulle komma massa inlägg där folk klagade... men det är bara vad jag tror

/Rach
 
Top