Nekromanti Flogistonelixir

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Ger användandet av flogistonelixir upphov till några föroreningar? Enligt mig borde det endast ge upphov till vattenånga, eftersom det är vad som borde frigöras när eldatomerna sliter sig loss. Eller?

Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...

- Bobby
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Eldatomerna bord också förena sig med annat ganska snart - det är ju så man får värme och ljus från det brinnande elixiret. En del kanske skapar föroreningar i form av olika gaser också.

I stort är nog dock själva poängen att det inte finns så mycket annat än rent flogiston i elixiret, sas, och därför brinner det mycket effektivt och skapar inte så många rester.

Så B.M. har rätt.

Nightowl, vill testa farbror Bobbys värjkäpp...

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Om det släpper ut föroreningar borde det väl inte vara några större svårigheter för en Mekanurg att bygga något slags filter, kanske med hjälp av olika lager sand, tyg, kol och vatten. Iof kan man ju bara leda ut föroreningarna från maskinrummet med hjälp av ett rör så filter är nog ganska onödigt.

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Flogistonelixir(OT)

Tycker jag lät perverst: Att du vill testa farbror bobbys (värj)käpp alltså. Hoppas det smakar!


Har nog blivit märkt av samhället jag lever i....Tycker allt låter perverst...Eller nåt...

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: På mina spelare! ;-) (NT)

Det finns helt klart freudianska ambiguiteter i det du just skrev om man nu ser det i föregående inläggs kontext......Men dom ska vi låta vara osagda! He he....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Top