Nekromanti Flipp-faktor Fyra...

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
...eller Nightowl goes bananas.

Fakta i målet: Jag är trött som en bil och har sovit för lite och på fel tider hela första veckan efter min alldeles för korta semester. Således får jag fåniga idéer.

Jag bara måste dela med mig av dem, för annars kommer jag bara att springa iväg och göra ett konventsäventyr av dem, och då får Världen lida.

Så här är den första:

En TV-serie som kan bli en perfekt (?) Gondica-kampanj: Team Knight Rider.

Premisserna: En gång i tiden räckte det med en man på en vitaliserad* sapient häst för att kämpa för rättvisan, men inte nu längre! Nu understödjer Mystisk Ekomantisk Organisation Skapad av SL (MEOSS) hela sex vitaliserade sapienta riddjur med ryttare som kan Bekämpa Ondskan(tm) närhelst den visar sig: en tapper nevstrisk destrier, en kärv tegrisk tagriti, ett fagert gradjiskt fullblod (givetvis ett sto), en jovialisk megadion och två ständigt käbblande rovtranor. Om man inte har så många spelare får några blir SLP.

Varje äventyr, som helst bör vara en enstaka session, får RP reda på ett Hot mot, tja, Den Fria (?) Världen, vare sig det är aristosofiska avfällingar, tyranniska småfurstar, brutala sjöhundar, biofager, galna mekanurger eller Fan och hans moster med skägg, spårar upp det, utplånar det (från hästryggen) och drar en vits i slutvinjetten.

Vill man vara exotisk, kan spelarna spela _djuren_ också, eftersom de antas vara sapienta och ha talförmåga (eller vara telepatiska). Eller så kan varje spelares riddjur spelas av en annan spelare.

*Vitalisering - aristosofin är ju i grunden bara boostad och hänsynslös ekomanti, så det borde finnas en icke-aristosofisk motsvarighet till livsförvrängning, måhända som hyper-effektiv djur- och växt-förädling. Att denna skulle kunna skapa sapiens eller telepatisk förmåga är knappast troligt, men detta förslag är så flippat att jag inte bryr mig nämnvärt. Eller så är MEOSS i själva verket en marionett för Skuggornas Kollegium, och djuren är ultravitaliserade.

Nightowl, mäkta pömsig

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>En gång i tiden räckte det med en man på en vitaliserad* sapient häst för att kämpa för rättvisan, men inte nu längre!</I>

LOL! Tekniskt sätt är det väl mot reglerna att det går att göra själlösa djur sapienta, men i SL:s kampanj så...

<I>*Vitalisering - aristosofin är ju i grunden bara boostad och hänsynslös ekomanti, så det borde finnas en icke-aristosofisk motsvarighet till livsförvrängning, måhända som hyper-effektiv djur- och växt-förädling.</I>

Ständigt problem vid vidoniska sportevenemang när idrottsmän avslöjas som vitaliserade. (-:

Då kan jag väl kontra - RP för en småskalig lokal kampanj, eller ett par flippade SLP att terrorisera spelarna med:
Den ålderstigne men händige bonden Niskrat, vars Mekanurgiska Perception gör att han inte kan hålla sig från att börja sätta ihop egendomliga konstruktioner varje gång han ska laga sin vagn eller reparera plogen, och gör sedan bygden osäker med dem till hans hustru Erlirbas förtret. Oftast syns han i farten tillsammans med sin gnällige granne, Klebras. (-:

--
Åke
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Glöm inte traktens stackars liktor, som aldrig lyckas sätta dit Niskrat för tjuvjakt... ;-)

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 
Top