NEOWIKI said:
...Varje filament, sade hon, har ett krökningstal som alltid var ett heltal. De möjliga krökningstalen beror på filamentets längd. Ju längre filament desto fler blir de möjliga krökningstalen, och varje filament kan bara ha filament med olika krökningstal i sin direkta närhet. Svårigheten för magiker är alltså att ta fram tillräckligt långa filament för att alla alstrade filament ska kunna ha olika krökningstal. Denna teori kallas för Haneas Uteslutningsprincip, och den har legat till grund för många efterföljande teorier.
För att ge min tanke på hela det här (Jag är dock dyslektiker och förstår hälften av vad jag läser xD).
Teorin låter väldigt intressant och ger en rätt så logiskt och trolig förklaring till varför magiker har svårt att Alstra många filament. Och det ger faktiskt en rätt rolig förklaring till varför ett Kongelat skulle falla samman efter en tid, ungefär som Uranium.
NEOWIKI said:
...Filament försöker hela tiden bli "kortare". De förlorar krökningstal med tiden och ger ifrån sig energi, för att till slut falla ner till krökningstal noll. Det är det som händer vid alla former av dissipation. Okontrollerad dissipation inträffar då filamenten sönderfaller direkt till noll, medan kontrollerad dissipation inträffar när magikern kan låta filamenten sönderfalla en nivå i taget.
Men låt oss inte glömma två saker;
Ett; Detta är en Teori och inte en exakt vetenskap, om man visste att det var såhär så skulle det heta Magi Vetenskap och inte Magi Teori.
Två; Av vad jag kan hitta i denna text
{http://www.foxtail.nu/neowiki/ow.asp?DenSabriskaMagiteorien}
Så ser jag inget som skulle göra det svårare för ex. två eller tre eller 17000 magiker att alstra samma Tropi samtidigt, även fast även jag skulle tycka att 17000 magiker som alstrade saker skulle skapa en jävla magisk storm.
Om vi då återgår till grundfrågan och antar att Aggregatet är ett Demoniskt Aggregat, säg exempelvis en handske, där var finger är gjort i metall var för sig och gjort till ett Demoniskt Aggregat för att sedan blivit fast satta på en 'hand'.
Så för att förklara, ett Demoniskt Aggregat skapas genom att lägga in demonen i ett "Metal Finger" (Dvs, ex. en tumme som sedan ska fästas på resterande del av en handske). Man gör detta med alla fingrar till handsken och ger alla D.Aggregaten samma aktivator, ex att man säger det där med blixten eller vad som helst.
Då kommer ju alla D.Aggregat alstra, transformera (om det behövs) och Besvärja den Effekt man valt. Om man då gjort att alla D.Aggregat ska Alstra 3st Fototropiska och väva Effekten Blixt med alla filament, så borde ju 5 st blixtar träffa målet och göra Ob3T6 styck på det olyckliga offret, eller?