Nekromanti Fler supplement

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
När det gäller kommande supplement, vad är av intresse? Jag har försökt tänka efter och anpassa kommande supplement efter dotterns sätt att spela, samt hur jag själv spelade som barn.

Monster är ju givet. Häftet är klart sedan länge, där återstår som sagt bara några illustrationer. Men i övrigt? Saker som legat och varit på gång, men som kanske inte är helt aktuellt är följande:

* Trolldom - fler förtrollningar, magiska föremål, magiska varelser och förtrollade platser. Finns eventuellt en tanke om att bryta upp den och publicera i delar på bloggen.

* Berättaren - tips om sagor, bifigurer, monster osv. Kartor, sagoförslag.

* Färdiga sagor/äventyr. Här är jag lite tveksam. Jag spelade i stort sett aldrig färdiga äventyr då det begav sig. Det mesta improviserades fram. Vi hade dock stor hjälp av diverse slumptabeller, skattabeller, kartor osv. Är det något som behövs för målgruppen? Det är förvisso trevligt att skriva sagor, men jag lägger hellre mitt krut på något som verkligen behövs.

* Spelvärldar/äventyrsplatser med sagoförslag.

* Ett renodlat karthäfte.

* Bok med enbart kort som man får klippa ut - spelkort såsom belöningskort, uppdragskort, monsterkort, förtrollningar osv.

Vad tror ni?
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Allt nedan verkar ju rätt bra- men även en liten (eller flera kanske) idéer om hur monster, karaktärer och dylikt kan användas- små äventyrsuppslag alltså som max är en halv a4 eller nåt sånt
 

Fafnir_UBBT

Veteran
Joined
4 Jan 2013
Messages
55
Location
Stockholm
Äventyrsuppslag är välkommet när hjärnstillestånd inträder.

Vidare gillar jag verkligen korten. Det blir väldigt greppbart för ungarna vad dom har för utrustning och dom jublar när det är dags att dra belöningskort.

Är det höga kostnader på att trycka kort? Alltså lite styvare. Själv har jag knåpat med limstift och kartong, men det känns inte alltid optimalt. Har funderat på att krympa bredden på korten och limma på vanliga spelkort som alternativ. Då blir det ju dessutom en hjälpligt dekorativ baksida.

Men kanske en ngt digrare lista över saker och ting som går att inhandla? Och övriga kostnader, så de har ngt att spendera sina intjänade silvermynt på.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Jag har tittat lite på möjligheten att trycka kort, vi får se hur det blir. Det finns ett alternativ till limning, om du köper plastfickor avsedda för spelkort, så blir det lite mer kortkänsla. Och så kan man samtidigt skriva ut på lite kraftigare papper, som fotopapper. Det kör vi på.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Weird Quest said:
Jag har tittat lite på möjligheten att trycka kort, vi får se hur det blir. Det finns ett alternativ till limning, om du köper plastfickor avsedda för spelkort, så blir det lite mer kortkänsla. Och så kan man samtidigt skriva ut på lite kraftigare papper, som fotopapper. Det kör vi på.
http://www.drivethrucards.com/ kanske kan vara nått
 
Top