Nekromanti Fler SLP (eller beskrivning av RP) ombedes.

LutherHex

Veteran
Joined
30 Mar 2004
Messages
169
Location
Uppsala.
Hej alla eldsjälar!

Jag har f.n. fullt upp som SL att skriva äventyr och beskriva olika äventyrsplatser, men då jag bläddrat en stund i EONs regelmoduler upptäckte jag att jag behöver många fler riktigt mäktiga SLP. (Läs: skickliga på ett episkt överjävligt vis, men gärna även stor politisk makt). Det finns gott om töntiga, dåliga, halvbra, bra och tuffa SLP som neogames beskrivit, men bara ett fåtal riktigt mäktiga SLP som passar som motståndare eller bundsförvanter i en riktigt mäktig och episk kampanj. Hursomhelst behöver jag fler, de som redan beskrivits är i nuläget icke passande för mina syften.

De som känner sig manade får därför gärna beskriva olika intressanta och mäktiga SLP och RP ni har i era kampanjer (i EON) och generöst tillåta mig plagiera till min egen kampanj. Är ni en aning blyga går det utmärkt att mejla mig privat här på forumet.

En liten extrasak som jag vill ha hjälp med är att en av mina RP har haft den dåliga smaken att förföra dame Girom (Se Soldarn och Asharien). Denne RP är en pervers casanova och extremt mäktig vapenmästare och skuggalvprins. Jag söker med ljus och lykta efter en asmäktig rival som också har den dåliga smaken att tända på dame Girom. Denne skall bli djupt upprörd och heligt förbannad att hans drömkvinna har lägrats av detta snobbiga skuggalvkräk. Han vill hämnas och duellera / dräpa / mörda min RP.
Detta är endast en smärre sidointrig i min kampanj, som mest är tänkt som att utgöra bakgrund till en av min RPs många och bisarra hemligheter. :gremlaugh:

Ta med attribut, härledda värden (t.ex chockvärde) och färdigheter också. Det viktigaste är dock en personbeskrivning som redogör för personens bakgrund, drivkrafter, personlighet och mål. Förklara även varför denne person är så mäktig och ta gärna med eventuella förmågor personen har.

Detta är absolut inte någon fånig tävling i vem som har den ballaste RPn / SLPn. Jag behöver helt enkelt hjälp och inspiration av andra med att berika min kampanj med andras idér till SLP och RP. Så snälla, börja nu inte klaga och kasta skit på andras inlägg. :gremlaugh: Känn er fria att överdriva hur mycket ni vill. Ta i ordentligt om nu känner det befogat, jag skräms inte av höga attributvärden och FV.

Jag tackar alla Er som bidrar på förhand ur djupet av mitt fanatiska rollspelshjärta!
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Sök på "Ymir" och skanna igenom hans inlägg så kan du väl få ditt lystmäte om du inte har något emot hans smak. Kollar du deras hemsida (länk finns från forumet) får du diverse namn och detaljer om du letar lite bland vapendetaljer och så (ja, jag har för tillfället ingen inspiration själv... Olika drakar, kanske?).

Förslag på detaljerade sökord: "Nanorngona", "Inalea", "Nordens torn", "kamorf".
 

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Har själv en SLP som är av kaliber.

Lich. Grund; Alv.

Han har en snedvriden syn på att bevara sin ätt och alvsläktets ideal.
Han dräper inte dem av det egna blodet men alla som inte faller honom i smaken är potentielt döda, animerade och åter introducerade.

Lättast är väll om någon avlägsen släckting till honom sänder bud om att hans tidigare trolovade har blivit vilseled av denna alv med tvivelsamt ryckte.
Det ger honom 2 anledningar till att ordna upp i ledet.
Han har själv varit gift med en människa så i rasen ser han inget fel.

Han är inteligent nog att dölja sin överhet inför almogen.
Vid strid så slåss han med de svärd som för tillfället är populära.
Vid duel slåss han med 2st 2h slagsvärd? Ob12t6 hugg skada.
FV är som en lich +4.
Med en liten touch av diplomati, skumrask affärer och politik.

Han vägrar att göra något med demoner men har en förkärlek för elementarer.
Han har 3 liv vakter runt sina resor. 2 jordgastar 1 vindgast.

Kan återkomma med mer info om det visar sig vara intressant.

Visst ja. Har ett gäng unika spells på Jörgens Eon sida.
Galin Everos Formelsamling.
 
Top