Nekromanti Fler böcker !!!!!

Ankan

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
6
Location
Vinslöv
Varför kan man inte göra fler böcker om karaktärerna t.ex en bok om bara kraggbarbarer, precis som boken om tiraker.

Bara undrar.

Ha de'

Ankan, simmar lugnt.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Både och faktiskt. Böcker om det mesta om världen och deras invånare är ju bra. Men ju mer böcker det blir dest svårare blir det ju att hålla sig uppdaterad på vad som finns och inte finns.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Varför kan man inte göra fler böcker om karaktärerna t.ex en bok om bara kraggbarbarer, precis som boken om tiraker."

Kan och kan - det är en fråga om huruvida det är lönsamt och om någon vill skriva den. Hittills har Neogames gett ut en bok vardera för de "stora" folkslagen, alver, dvärgar och tiraker. Själv sitter jag och skriver på en bok om misslor just nu, som kanske kommer så småningom.

Så omöjligt är det inte.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Kan du inte hitta på saker själv? Det är väl det rollspel handlar om, fantasi? Dessutom är det gratis.

Det är en av anledningarna till att jag ogillar Mundana, den känns så styrd av producenterna och lämnar för lite utrymme för egna idéer.

"Det är min åsikt, respektera den och tyck om den!"
(citat från en av mina kamrater när han pratade om vad demokrati egentligen handlar om)
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Neogames får helt enkelt översätta Eon till engelska och lansera det över hela världen... När köpkretsen senare ökar kan Neogames satsa på lite mer udda produkter...

WHaLe
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Spelkonstruktörens dilemma

"Det är en av anledningarna till att jag ogillar Mundana, den känns så styrd av producenterna och lämnar för lite utrymme för egna idéer."

Visst är det typiskt. Skriver man en massa om sin spelvärld så är den för styrd och lämnar inget utrymme för egna idéer. Skriver man väldigt lite om sin spelvärld så kunde man lika gärna låta bli att skriva, eftersom man ändå inte har nytta av vad som skrivs.

Ett tips: strunta i oss på Neogames. Vänta inte på nästa modul, utan genomför dina idéer i alla fall. Skulle det någon gång motsägas i framtida moduler så har du rätt och vi fel.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Fungus

Veteran
Joined
28 Jul 2000
Messages
6
Hörrö vädermannen...sprider du mina politiska åsikter över forumet va? I min lägenhet handlar allt om respekt vet du välle.
För övrigt är en bok om kraggisar lite överflödigt när det verkar vara väldigt äventyrssnålt nere i götet (och lite prylz till neotech skulle inte jag kräkas av).

Demokrati=när en bunt människor valt en ledare, men då skall de lyda oxo!
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
<k>"Det är en av anledningarna till att jag ogillar Mundana, den känns så styrd av producenterna och lämnar för lite utrymme för egna idéer."</k>

Eller så kan man göra som jag och läsa igenom (nästan) alla tillbehör och sedan ändra på världen precis som jag känner när man sedan spelleder sin kampanj.


//Henrik, känd som Darkmoor
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Eon ut i världen

Bra ideé faktist
Eon borde ju vara gångbart iaf i hela Europa
Reglerna är ju bra och relativt lätta att förstå
så där finns cash att tjäna
så Neogames go make money

Jag är gud
 

Supervisor

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
61
Location
Stockholm
Re: Eon ut i världen

Jag är med och översätter Eon GRATIS! Skicka på bara!
Har faktiskt MVG i Engelska och störst ordförråd i hela skolan!

Inte för att skryta, bara för att anses som lämplig. /images/icons/smile.gif

Go Neogames!

[color:green]Supervisor</font color=green>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Tveksam

Jag kan vara helt ute och cyckla men jag har fått intrycket att riktigt regeltunga spel är rätt impopulära internationellt sett. Trenden verkar gå bort från verklighetssimulationism och mot mer lättviktiga genre-specifika regler.
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Tveksam

Nånting, efter att ha läst många av dina inlägg, säger mig att du inte tycker Eon är sådär speciellt bra. Har jag rätt Lr är jag bara ute o spelar ett regeltungt rollspel? /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan

Stay Metal! /images/icons/cool.gif
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Världen är bra

Nånting, efter att ha läst många av dina inlägg, säger mig att du inte tycker Eon är sådär speciellt bra

Jag gillar världen. Reglerna däremot... urk
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Spelkonstruktörens dilemma

"Skriver man en massa om sin spelvärld så är den för styrd och lämnar inget utrymme för egna idéer. Skriver man väldigt lite om sin spelvärld så kunde man lika gärna låta bli att skriva, eftersom man ändå inte har nytta av vad som skrivs"

finns det inget mellanting?
 

Dranvar

Veteran
Joined
29 Aug 2000
Messages
69
Location
Gothenbourg, South side
Re: Eon ut i världen

Det blir bara ett i mängden rollspel,har du nagon som helst aning om hur manga spel det finns pa engelska,framför allt i rollspelens mecka;USA. Nä,jag tycker att det är en riktigt kass idé, men det är bara min asikt och inte en ekonomi ansvarigs.

Stay plastic....
 

Darkfed

Veteran
Joined
27 Aug 2000
Messages
24
Location
GBG
Re: Tveksam

Jag kan vara helt ute och cyckla men jag har fått intrycket att riktigt regeltunga spel är rätt impopulära internationellt sett. Trenden verkar gå bort från verklighetssimulationism och mot mer lättviktiga genre-specifika regler.

Vette tusan. Skall det vara regler så skall det, inget så som Vampire. De reglerna bäddar bara för tjäbbel eftersom de mer eller mindre saknar anknytning till verkligheten.

Jag kör själv 'regeltunga' Eon med min grupp, kör Vampire på internet och friform RP med en annan person. Vart och ett av dessa passar där jag kör det.

Min grupp skulle aldrig klara av ett friform spel, de har helt enkelt inte tillräckligt med erfarenhet. De skulle på samma sätt inte bli något spelande alls med Vampire, bara diskussioner om hur handeld vapen och trötthet fungerar.

Min internet-grupp har valt Vampire för världens skull.

Friform spelandet å andra sidan behöver helt enkelt inga regler. Ibland kör vi med Window för att simulera det vi inte har tillräckligt med förståelse för att kunna spela fult ut.

Med andra ord, använd rätt verktyg för rätt uppgift.

Ifall Eon skulle ges ut internationelt skulle eventuella trender av den stilen som beskrevs i föregående inlägg, förhoppningsvis inte spela någon roll. Å andra sidan skulle Eon antagligen få njuta av en hel del karaktärs stärkande konkurens, och det är väl svårt att säga hur ett sådant äventyr skulle sluta.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Spelkonstruktörens dilemma

"finns det inget mellanting?"

Tydligen inte, eftersom allting antingen är för mycket eller för lite för någon annan. Personligen föredrar jag mer detaljerade spelvärldar, eftersom det är lättare att köra över än att komma på.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Tveksam

Ifall Eon skulle ges ut internationelt skulle eventuella trender av den stilen som beskrevs i föregående inlägg, förhoppningsvis inte spela någon roll. Å andra sidan skulle Eon antagligen få njuta av en hel del karaktärs stärkande konkurens, och det är väl svårt att säga hur ett sådant äventyr skulle sluta.

Svårt att säga... det är så mycket som inverkar på hur ett spel slår. Marknadsföring och diverse hypening (överdrivna förväntningar för att använda svenska :gremwink: kan nog påverka mer än spelet i sig.
Om man studerar vilka spel som är populära internationellt sett så skiljer de flesta sig väldigt mycket i karaktär från Eon. Det närmaste man kommer är väl Rolemaster et al. som knappast ligger i topp längre. Detta skulle kunna innebära att det finns en öppning för Eon som något nytt. Jag tror däremot att det snarare innebär att intresset saknas för ett liknande spel.

Man vet inte förän man försökt dock :)
 
Joined
13 Aug 2000
Messages
103
Location
stockholm e bäst i världen på sommaren
visst e det kul med fler böcker men desto fler ju mindre likt ett rollspel blir det... rollspel bygger på fantasin och själva improviserandet, annars blir det som vilket brädspel som helst. jag tycker tempot neogames arbetar i nu e perfekt...

I'm Bart Simpson, who the hell are you?!!
 
Top