Nekromanti Flamsigt!

Ghjorn

Veteran
Joined
27 Feb 2003
Messages
8
Location
Öregrund
Hej jag är ganska ny på forumet och undrar om någon skulle kunna hjälpa mig. Det är så att jag har varit SL i kanske 2 år nu men har inte lyckats få fason på min grupp. Det uppstår ofta flams och i liten mängd så är det ju trevligt men när det spårar ur och blir oseriöst så tröttnar man snabbt och det brukar sluta med att någon går hem och att äventyret aldrig blir färdigspelat. Snälla hjälp mig! :gremconfused:
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,014
Location
Umeå
Välj grupp

Det kanske kan tyckas vara lite väl radikalt att mer eller mindre peta ut element ur gruppen som gör att det blir flamsigt, men det är den effektivaste lösningen.

Vilken tid på dygnet spelar ni? Är det sent, så är risken att det spårar ur stor. Det har jag märkt av (framför allt eftersom jag (som SL) kan vara stor anledning till det).
Ofta märker man innan man spelar vilken skärpa gruppen verkar ha, så då kan man välja spel efter det.

Vill man spela med samma grupp sent på nätterna och endast det system vilket ni nu spelar, så gäller det nog bara att alla inser vad som hände typ alla föregående spelmöten och hjälper varandra att påminna om att vara seriösa.

Kör hårt med kaffe och joltcola!

- Zire
 

Aerid

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
107
Location
Henån, Sverige
Jag tycker att du helt enkelt får fråga dina spelare varför de spelar rollspel. Om ni har spelat så länge som två år utan att få bra flyt i spelandet kan man ju undra om dina spelare verkligen vill utvecklas utan bara spela för att umgås och ha kul. Detta är ju abslout ingenting negativt men om du vill spela seröst rollspel när dina kompisar inte vill det är det ruskigt svårt (omöjligt) att tvinga dem att spela bra. Om de nu VILL spela bra men inte lyckas kanske ni spelar för långa spelpass eller med äventyr som kanske bidrar till icke seriöst spel. Tipset är i alla fall att prata så mycket som möjligt med dina spelare.

Som Zire säger så är ju det där med att byta grupp ett alternativ. Det är ju väldigt svårt dock, eftersom man så gott som alltid spelar med sina kompisar. Men du kan ju alltid dra igång en till grupp vid sidan av med andra intresserade om sådana finns tillgängliga. Ska faktiskt själv göra likadant med delvis gamla rollspelare men även nybörjare men av andra orsaker än brist på seriositet... :gremlaugh:

Dessutom finns det horder av liknande diskussioner överallt på forumen som du kan läsa med massor av tips. Använd sökfunktionen.
 

fatlizard

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
78
Location
Jörpträsk
Re: Välj grupp

vi spelar i princip bara på nätterna och jag har märkt att bäst rollspel blir det mellan 6 och 12 sen är risken stor att skiten ballar ur!
lycka till!
/Axel
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,534
Location
Helsingborg
Testa att söka på forumet (antagligen rollspelsforumet).. Just nu hinner jag inte själv att sitta en timme och leta reda på bra trådar.. Men "bångstyriga", "spelare", "disciplin" och "oseriös" kan vara bra sökord.. Jag vill minnas att jag har skrivit runt 2T2 svar på det ämnet..

Det bästa svaret jag kan ge just nu (förutom de som redan getts) är att du rätt och slätt avbryter spelmötet när du märker att det börjar flumma ur rejält och föreslår att ni ska göra något annat, eftersom de är oseriösa.. Det kan få dem att skärpa till sig lite.. Var svårövertalad över att ta upp spelmötet igen när/om spelarna protesterar..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som ber om ursäkt för att ett bättre svar än detta inte hann att ges
 
Top