FL i DI

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Jupp, Fria Ligan i Dagens Industri!

Stort!
 

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
343
Location
Södertälje/Uppsala
Det tog mig ett ögonblick att tolka titeln. Tänkte först "Vad äre här för förkortningar, vad ska det betyda?". En sekund senare sa jag "Oj!" högt i mitt rum utan att tänka.

Väldigt kul att hobbyn får uppmärksamhet i allmänmedia och också att det är något annat än DnD för en gångs skull.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Några intressanta nyheter där.

DoD från Riot kostade lite över 1 miljon.

Ligan ska ge ut sex rollspel i år ... DoD, Blade Runner, The One Ring och tre externt skapade spel. CY_BORG torde vara ett av dem, är Death in Space också något som Ligan ska hantera? Och det sjätte? Cthluhu-rollspelet? Men det är väl internt?
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Några intressanta nyheter där.

DoD från Riot kostade lite över 1 miljon.

Ligan ska ge ut sex rollspel i år ... DoD, Blade Runner, The One Ring och tre externt skapade spel. CY_BORG torde vara ett av dem, är Death in Space också något som Ligan ska hantera? Och det sjätte? Cthluhu-rollspelet? Men det är väl internt?
Into the Odd?

" The book is written by Chris McDowall (Electric Bastionland) with graphic design by Johan Nohr (MÖRK BORG) and will be printed and distributed by Free League Publishing (Tales from the Loop, The One Ring, Forbidden Lands)."

Så det är väl också externt då antar jag.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Riktigt kul att det går bra för Fria Ligan.

Ska även bli intressant att se hur framgångsrikt nya DoD blir. Fria Ligan hoppas på att sälja över 10000 av kommande DoD över tid i Sverige. De siffrorna misstänker jag att ingen kommit upp i sedan 80talet eller möjligen tidigt 90tal.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
243
Jag tror marknaden är aldeles för splittrad för 80-tals siffror men bra kommer den nog att sälja. Det är ett riktigt prestige inköp DoD men ren vinst kommer det nog att dröja innan de gör på det märket. Jag hoppas verkligen att Riotminds gör något bra för pengarna som gör att de lyfter.
 
Top