Nekromanti Flödestäthet

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Som intresserad av de magiteoretiska delarna inom magin samt att jag fått en fråga av en annan spelare i gruppen gör mig tvungen att fråga detta:
Hur mäter man flödestätheten egentligen? Det är ju lite tal om flödesmätare i M&M men det kommer som inte fram till om detta är något som existerar. Hur dessa fungerar har jag som bara spekulerat i och kommit fram till att det behövs ett antal av dessa apparater eftersom tekniken och mekaniken inte är jämn hela tiden och man skulle med fördel ha nytta av ett flertal värden och sedan ta medelvärden eller liknande.
Annars skulle jag mycket väl kunna tänka mig en matematisk metod som man använder ett värde som får fram med hjälp av en besvärjelse innehållande en ataxatropisk, en nomotropisk och en kronotropisk effekt. Hur denna besvärjelse fungerar vill jag inte ge mig in på att förklara riktigt än.
Bör tilläggas att jag inte är SL med tillgång till L&H där jag misstänker att hur magiska fält fungerar är beskrivet i samband med något annat. För tillfället får jag förlita mig på att magiska planet är ett tvådimensionellt plan som påverkar och påverkas av det vanliga fysiska planet med hjälp av krökningar och annat jox /images/icons/wink.gif
 

Lontryuin

Veteran
Joined
3 May 2002
Messages
189
Location
Uppsala
Ungefär som man mäter magnetiska fält, antar jag...

(Hoppar iväg för att leta igenom Fysikboken efter info om detta. Svar kommer imorgon (eller nåt...))
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Eftersom jordisk fysik och Mundandsk (?) fysik inte är samma sak så skulle tiden med fysikboken endast vara förslösad tid. Hittar själv det som behövs för att bygga upp en teori samt en besvärjelse till denna. Blir rätt så omfattande arbete men kul ändå. Kanske rentutav skriver ner den i forumet inom en inte alltför avlägsen framtid.
 
Top