Nekromanti Fjärran dalar

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Sisådär, nu har jag bunkrat upp med allt material som släppts till fantasy!

(äventyrsboken 1 är underbar i din enkelhet, kommer det en tvåa?)

Finns det någon kortfattad beskrivning av kampanjmiljön fjärran dalar som man kan ge spelarna som handout?

Hälsningar C
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Det jag gjorde var att printa de sidorna till en PDF och skicka ut just dem till spelgruppen. Jag vet inte riktigt var den juridiska gränsen går, men i mitt tycke så var skillnaden mot att printa dem på papper och dela ut minimal.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
illuzive;n331875 said:
Det jag gjorde var att printa de sidorna till en PDF och skicka ut just dem till spelgruppen. Jag vet inte riktigt var den juridiska gränsen går, men i mitt tycke så var skillnaden mot att printa dem på papper och dela ut minimal.
Skillnaden är att det är lägre tröskel för att det sprids vidare för andra syften, och att du har vidtagit färre åtgärder för att förhindra vidare spridning.

Det är förstås ingenting som hindrar folk från att scanna eller kopiera. Men som en tumregel är det bra att skriva ut istället för att skicka en digital fil om du vill förhindra spridning.
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Leon;n331878 said:
Skillnaden är att det är lägre tröskel för att det sprids vidare för andra syften, och att du har vidtagit färre åtgärder för att förhindra vidare spridning.

Det är förstås ingenting som hindrar folk från att scanna eller kopiera. Men som en tumregel är det bra att skriva ut istället för att skicka en digital fil om du vill förhindra spridning.
Visst är det så, men det handlar ju lite om vilka som ingår i gruppen också. Jag skulle absolut inte skicka PDFer till okända, de skulle få en utskrift.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Köper allt i fysisk form (älskar att krypa upp i fåtöljen att läsa) så det blir den klassiska kopiatorn som får hjälpa till med att scanna in de sidorna.

Kommer det fler äventyrspaket?

Hälsningar
C
 
Top