Nekromanti Fjärilsspelledare

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Jag har också detta problem. Det är lite "gräset är grönare på andra sidan". Problemet blir mycket värre när jag läser här på forumet. ;)
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Hej WRNU, jag är en fjärils-SL. Det är 107 dagar sedan jag fjärils-SL:ade.

Min lösning har varit att inte snegla åt annat, för som Hannibal Lecter brukar säga "We covet what we see". Nu är det inte alltid så kul i kokongen heller många gånger, men den hjälper en att fokusera. Å andra sidan är det tyst, lugnt och skönt. Inget som distraherar.

Så, om folk bara kunde sluta skriva bra och intressant spelmaterial så hade det inte funnits några problem!

En annan lösning är att råka dra igång ett stort projekt som kräver ens fulla fokus. Jag har spelat nästan bara Kopparhavets hjältar i 2 år.
Problemet för mig brukar vara att man inte bara får inspiration av rollspelsgrejer. Hjärnan helt av sig själv bara "Såg du på Warrior Nun? Synd, här är 10 nya idéer att bygga rollspelsgrejer på."
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Hej WRNU, jag är en fjärils-SL. Det är 107 dagar sedan jag fjärils-SL:ade.

Min lösning har varit att inte snegla åt annat, för som Hannibal Lecter brukar säga "We covet what we see". Nu är det inte alltid så kul i kokongen heller många gånger, men den hjälper en att fokusera. Å andra sidan är det tyst, lugnt och skönt. Inget som distraherar.

Så, om folk bara kunde sluta skriva bra och intressant spelmaterial så hade det inte funnits några problem!

En annan lösning är att råka dra igång ett stort projekt som kräver ens fulla fokus. Jag har spelat nästan bara Kopparhavets hjältar i 2 år.
Jag tänker nog att livet är sådär i allmänhet, att det alltid är tråkigt att vara uthållig. Det är i vår zeitgeist att vara ombytlig och det är nog få som inte har lite shiny object-problem, oavsett om det är beslutsfattare som drägglar över AI eller blockkedjor, när vi ska köpa något eller om det är när vi preppar rollspel. Det är lätt att vara som alla andra och hatta runt, men det innebär per definition att ens spel bara blir medelmåttigt <3

Så hurra för två år Koppparhavets Hjältar!
<3
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag är nog likadan. Men har nog inte tänkt på det som ett problem. Snarare har det fått mig att tycka att typ 5-10 sessioner är en bra längd på kampanjer. Jag tror att det för mig, och kanske för andra, finns en lockelse i att spela långa, feta (kända) kampanjer för att de är just mest och maxat och störst — men kanske blir det inte sådär jäkla kul alltid efter 401 spelpass kånkandes runt jorden i jakt på en Cthulhu-sekt.

(Hemligheten är så klart att inte sikta på hundra spelpass och spela tio, utan att från början sikta på tio och avsluta skiten)
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Jag är nog likadan. Men har nog inte tänkt på det som ett problem. Snarare har det fått mig att tycka att typ 5-10 sessioner är en bra längd på kampanjer. Jag tror att det för mig, och kanske för andra, finns en lockelse i att spela långa, feta (kända) kampanjer för att de är just mest och maxat och störst — men kanske blir det inte sådär jäkla kul alltid efter 401 spelpass kånkandes runt jorden i jakt på en Cthulhu-sekt.

(Hemligheten är så klart att inte sikta på hundra spelpass och spela tio, utan att från början sikta på tio och avsluta skiten)
Vi kör ofta ca 10 spelpass, paus med annat, och sedan 10 pass till. O.s.v. Om man nu, som oss, vill spela långa kampanjer så är det en rätt bra lösning.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vi kör ofta ca 10 spelpass, paus med annat, och sedan 10 pass till. O.s.v. Om man nu, som oss, vill spela långa kampanjer så är det en rätt bra lösning.
Ja, det tycker jag också är en bra lösning. Då behöver man inte skriva upp sig och lova en evighet men kan, som du säger, få ihop längre grejer. Att inte vet hur länge något ska hålla på, och känna att det är sådär kul, är ju inte så bra för motivationen.
 
Top