Nekromanti FjällCon 2015

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
http://fjallcon.blogspot.se/
[h=3]FjällCon 2015[/h]

[h=4][/h] [h=2]FJÄLLCON 2015[/h] Onsdag 22/7 - Söndag 26/7
Plats: Björkliden Fjällby
FjällCon är en litet lajv- och rollspelkonvent som hålls i Lapplandsfjällen. Spelkonventet kombinerar dagsturer i fjällen med lajv, rollspel, friform spel, story games och andra spel. Spelkonventet hålls i en 16 bädds stuga i fjällbyn Björkliden.

Planen är att njuta av midnattssolen, gå på dagsturer, spela och diskutera rollspel och lajv, äta gott, basta, och beundra den fantastiska naturen.
[h=4]Vill du veta mer? Läs den här artikeln om förra årets konvent, FjällCon 2014.[/h]

Balansen mellan spela spel och fjällvandring kommer vara väderberoende. Om det blir storm en dag kanske vi stanna inne större delen av dagen att spelar spel. Om vädret är fantastiskt
kanske vi går på tur hela dagen och är så utmattad när vi kommer hem till den stuga att vi bara umgås, pratar och bara spelar spel på kvällen.

Dagsturerna är 3-4 timmar långa och anpassade för "normalt otränade människor". Det finns också möjlighet att gp kortare en timmes turer om man vill ta det lungt någon dag.

Spelkonventet är litet, bara 16 platser, dels för att det så många som ryms i stugan men också av säkerhetskäl.

Kostnaden blir cirka 600 kr. (Preliminärt än så länge)
I det priset ingår gemensamt lagade middagar, men inte frukost och lunch. Middagen tillagas i matlag och man kommer ta hänsyn till allergier och specialkost. Lunch och frukost fixar man själv. Det finns en lanthandel ca 200 meter från stugan, och en större mataffär 10 minuters bilfärd bort. FjällCon är alkoholfritt.


Hur anmäler man sig?
Anmälan öppnar under våren. Under tiden kan man intresseanmäla sig via det här formuläret.

Till intresseanmälan!

För att delta på FjällCon behöver du vara 18 år. Yngre spelare kan delta om de har vårdnadshavare tillstånd och reser med en mentor som tar fullt ansvar för dem. Husdjur är inte tillåtna i stugan. Tyvärr.

Alla deltagare ska ta med någon form av spelaktivitet de beredd att hålla i. Det kan vara rollspelspass, ett lajv, workshop eller någon annan typ av spel. Är du ovan så hjälper vi dig.

FjällCon vill ha jämn könsfördelening mellan kvinnor och män, och stävar också att ge plats för människor med andra könsidentiteter.

FjällCon är ett litet konvent. Om fler än 16 personer anmäler sig kommer vi prioritera en blandning av nya och gamla deltagare, en jämn könsfördelning, nybörjare och erfarna deltagare, människor som kommer från olika delar av spelhobby, olika delar av Sverige (och världen), med olika bakgrund och som håller i olika typer av spelaktiviteter. Minst 6 platser vara reserverande för nya deltagare som inte varit FjällCon förut.

Hur reser man till Björkliden?
Du kan komma dit antingen med bil eller med tåg. Reser du långt kan du ta flyget till Kiruna eller Narvik (Norge), och sedan ta ett tåg till Björkliden. Arrangörerna kan hjälpa till att reda ut detaljerna. Vi ordnar också samåkning från Luleå, kanske även från Umeå.

Har du frågor?
Kontakta arrangören: Elin Dalstål
Mejl: elin.dalstal@gmail.com
Telefon: 0706614540

Arrangemanget har också en facebooksida
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Jag tycker att FjällCon 2015 är ett fantastiskt initiativ. Cred till arrangören Elin!

Om fler än 16 personer anmäler sig kommer vi prioritera en blandning av nya och gamla deltagare, en jämn könsfördelning, nybörjare och erfarna deltagare, människor som kommer från olika delar av spelhobby, olika delar av Sverige (och världen), med olika bakgrund och som håller i olika typer av spelaktiviteter. Minst 6 platser vara reserverande för nya deltagare som inte varit FjällCon förut.
Har ni prioriteringsregler för tjocka och smala resp långa och korta människor eller är det jämnt skägg?
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Mutanten;n62361 said:
Jag tycker att FjällCon 2015 är ett fantastiskt initiativ. Cred till arrangören Elin!

Har ni prioriteringsregler för tjocka och smala resp långa och korta människor eller är det jämnt skägg?
Nej, Men vi kan helt klart ordna en skäggtävling.

Nej. Jag delar in folk i pooler och så lottar jag i poolerna. Jag kanske bestämmer mig för att jag vill ha ca 4 nybörjare. Då tar jag de nybörjare som anmält sig och lottar mellan dom.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
w176;n62364 said:
Nej. Jag delar in folk i pooler och så lottar jag i poolerna. Jag kanske bestämmer mig för att jag vill ha ca 4 nybörjare. Då tar jag de nybörjare som anmält sig och lottar mellan dom.
Är det inte mer rättvist att dra 16 namn ur en enda gemensam människopool (eller att ta de 16 personer som anmäler sig först)? Men du kanske inte prioriterar ett rättvist urval?
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Nej. Det står tydligt i inlägget exakt hur jag kommer prioritera. Jag kommer göra mitt urval, inte först till kvarn, inte genom lottning, utan jag kommer försöka få en bra blandning av människor på konventet. Olika typer av fördelningar har olika för och nackdelar. Jag har valt den här.

Köper man inte hur jag väljer att fördela platserna så är det troligen inte rätt konvent för en. Tycker man ändå att det här med konventet i fjällen fortfarande är en bra ide har jag skrivit en guide för hur man arrangerar konvent i fjällen.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Å det här låter fantastiskt, skulle vara jättekul att få in det här i sommar. När borde man ha anmält sig senast för att ha en chans?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Tomatalven;n62415 said:
Å det här låter fantastiskt, skulle vara jättekul att få in det här i sommar. När borde man ha anmält sig senast för att ha en chans?
Elin är så jäkla hygglig att hon ordnat så man kan anmäla intresse och få ett mail när anmälningen öppnar (vilket inte är förrän frammåt februari-mars om jag minns rätt). Klicka in dig HÄR bara.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag öppnar inte för anmälan förrän jag verkligen kan boka lokalen. Det kan jag inte ännu, men de borde jag kunna göra i mars
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Är det meningen att man ska få något automatiskt svar (typ "Tack för att du skickade in din anmälan") när man har anmält sig eller är det bara att hålla tummarna att det verkligen fungerade?
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Cybot;n75492 said:
Är det meningen att man ska få något automatiskt svar (typ "Tack för att du skickade in din anmälan") när man har anmält sig eller är det bara att hålla tummarna att det verkligen fungerade?
Du ska komma till en bekäftelsesida när du anmält dig, men det kommer inte automatisk mejlsvar. Men jag kan sätta mig ner någon gång under dagen och skicka svar till de jag fårr in anmälan från så att ni slipper leva i teknisk ovisshet.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Alla som anmälde intresse borde ha fått det riktiga anmälningsformuläret, men för att förtydliga så har alltså den riktiga anmälan öppnat nu, och stänger imorgon! Jag har anmält mig, och jag är pepp! Jag hoppas jag får åka.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Pilzeman;n77539 said:
Alla som anmälde intresse borde ha fått det riktiga anmälningsformuläret, men för att förtydliga så har alltså den riktiga anmälan öppnat nu, och stänger imorgon! Jag har anmält mig, och jag är pepp! Jag hoppas jag får åka.
Anmälningsformuläret stänger inte i morgon. Jag hade räknat fel när jag satte upp anmälan.

Anmälan är uppe till den 22 mars.
 
Top