Nekromanti FjälCon!

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Fjällcon (Midnight Sun Con)
Onsdag 23/7-Söndag 27/7

Ankomst: Onsdag eftermiddag eller kväll.
Avresa: Söndag mitt på dagen.

FjällCon är en liten spelkonvent som hålls i Lapplandsfjällen. Spelkonventet kombinerar dagsturer i fjällen med rollspel, friform spel, story games och lajv. Spelkonventet hålls i en 16 bädds stuga i fjällbyn Björkliden. Det kommer att finnas både internationella deltagare och deltagare från Sverige på konventet.

Planen är att njuta av midnattssolen, gå på dagsturer, spela och diskutera spel, äta gott, basta, och beundra den fantastiska naturen.

Balansen mellan spela spel och fjällvandring kommer sannolikt att vara väderberoende. Om det blir storm en dag kanske vi stanna inne större delen av dagen att spelar spel. Om vädret är fantastiskt kanske vi går på tur hela dagen och är så utmattad när vi kommer hem till den stuga att vi bara umgås, pratar och spelar något lättare spel på kvällen.

Spelkonventet är litet, bara 16 platser, av säkerhetsskäl och logistiska skäl (Men om det fungerar bra kommer jag att överväga att göra en större konvent i fjällen nästa år . Kanske hyra ett helt vandrarhem.)
Kostnaden blir cirka 400 kr.

Mat ingår inte i priset . Vi kommer att gå till den lokala mataffären och laga mat tillsammans i stugans kök och dela på matkostnaden.

Husdjur är inte tillåtna i stugan. Tyvärr.

Du måste vara 18 eller äldre för att anmäla dig. Yngre spelare kan delta om der har vårdnadshavare tillstånd och reser med en mentor som tar fullt ansvar för dem

Hur får man till Björkliden?
Du kan komma dit antingen med bil eller med tåg. Reser du långt kan du ta flyget till Kiruna eller Narvik (Norge), och sedan ta ett tåg till Björkliden . Elin kan hjälpa till att reda ut detaljerna.

Hur anmäler du dig?
Mejla mig på elin.dalstal@gmail.com och berätta att du vill komma

E-postmeddelandet ska innehålla
Namn :
Email adress :
Telefonnummer :
Personnummer (om du är svensk) :
Någon medicinsk informerar jag som arrangör bör vara medvetna om:
Specialmat (t.ex. allergier eller om du är vegan) :
Något annat jag som arrangör måste vara medvetna om :
Skriv en rad eller två om vad du har för tidigare erfarenhet av spelhobbyn:
Skriv en rad eller två om du har erfarenhet av gå i fjällen:
(Det behövs ingen erfarenhet, men det är bra för mig att veta som arrangör) :

Berätta om vilka eller vilka spel som du kan organisera eller spelleda under konventet . Det kan vara bordsrollspel, story games, friform eller lajv Eller kanske någon annan cool grej . Alla deltagare måste vara beredd leda eller hålla i något spelpass under konventet. Eftersom vi har internationella gäster måste du helst kunna spelleda på Engelska.

När jag fått ditt mejl, jag skickar dig en bekräftelse på att jag fått ditt mail.

Folk kommer att ha ungefär en vecka på sig att anmäla sitt intresse. Om fler än 16 personer anmäler sig jag kommer att prioritera internationella deltagare, och sedan försöka få en blandning av människor som inte alla redan känner varandra, och som kommer från och olika delar av spelhobby.

Efter ungefär en vecka kommer skickar jag dig ett till mejl med bekräftelse och betalningsinfo.
 
Top