Nekromanti Firefly-spel

Y Tvetunga

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
34
Location
Sö!Tälje!
Hej. Jag må vara trög och lat, men finns det nått rollspel baserat på Firefly/Serenity-världen? Det vore coolt isåfall. Tack på förhand för info om detta mina nördbröder.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag har själv haft funderingar på att köpa Serenity. Efter att ha läst rätt mycket på rpg.net om vad andra tycker om det så kan jag nog säga att det är mer possitiva ordalag än negativa.

/Honken
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Sant, systmet verkar ju funka även om de flesta på rpg.net hellre hade sett Eden studios göra spelet. Man bör väl nämna att eftersom spelet är baserat på filmen och inte får innehålla något från serien så är bakgrundsmaterialet tunnare än vad det kunde vara. Å andra sidan så kan man ju bara se på serien och hämta bakgrunden därifrån.

A.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Å andra sidan så kan man ju bara se på serien och hämta bakgrunden därifrån.

Lite curiosa är att han som spelar kaptenen på Serenity är rollspelare. Jag vet inte om det sades på Traveller eller GURPS mailing listan. Han hade spelat med vid något konvent i Staterna. Någon som gjort ett GURPS Serenity scenario. Man skickade till och med länk till bild.

/Honken
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,118
Location
Tindalos
Jag skulle nog vilja se åtminstone en bakgrundsmodul eller kampanjmodul innan jag köper detta rollspel. För precis som Farscape så är risken stor att spelet dör...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
För mig är det all the more reason att köpa spelet - det lär bli värre att få tag på när det gått OOP. Dock verkar de ju inte ha gjort sig av med sina 250 lyx-kopior så det kanske inte direkt säljer som smör, men likväl.
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Wash, piloten, har ju en replik i serien som lyder ungefär "Hang on Travellers!" vilket ska vara en referens till Traveller rollspelet.

A.
 
Top