Nekromanti Firefly:PBF - Rekrytering av besättning

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
1 besättningsplats kvar säger SL nu!

Kapten Laura Steele tänkte ge rekrytering en liten stund till. Det fanns en ledig bädd kvar och därmed plats för ytterliggare en besättningsperson. Sedan behövde hon ta ett introsnack med alla nykomlingar om vilka regler som gäller på Rigel för att allting ska fungera, och börja dela ut orders om vad som behöver göras. Alla ska få skriva på ett officiellt anställningskontrakt också, inte för att det egentligen behövdes, men ibland fick alliansen för sig att göra kontroller och då var det brta att ha på plats.

Sen skulle Gus och hans underhuggare dyka upp med det där paketet som skulle levereras till Higgins Moon. Det lät som ett väldigt enkelt uppdrag så Laura grubblade över vad tusan haken skulle vara.


---

SL förtydligar:
Det Laura säger är att jag tar emot en rekrytering till. Jag tror inte att jag vågar ha fler än 8 aktiva spelare innan jag blivit varm i kläderna. Själv kommer jag styra Laura och Barnabas, men ta så att säga den plats som blir över. (Och som tidigare sagt, ni får förstås styra dessa båda också så länge ni håller dem in character).

Dyker det upp flera forumiter till (utöver nummer åtta) och vill spela hamnar ni i någon slags kö.

Vi drar igång med första uppdraget i en ny tråd på måndag kväll, och så får vi se om det blir en till eller om det är ni 7 redan klara + SL.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Ex- Löjtnant Frank Warwick

Titel på skeppet: Allt-i-allo /"Säkerhetsrådgivare"

Frank Warwick är en man med en liten putande ölmage, rakat hår och en växande kal fläck på huvudet. Han klär sig enkelt, ofta i en grå sliten overall eller så har han på sig en t-shirt, en väst med många fickor, ett par välanvända byxor (ofta soldatbyxor från alliansens militär) och ett par rejäla kängor.

Expert förmåga - Ett "sjätte sinne": Frank litar ofta på sin magkänsla och den har ofta lett honom åt rätt håll. Den räddade honom och hans män mer än en gång under kriget.

Skicklig förmåga - Kontakter: Frank tjänstgjorde som löjtnant i Alliansens armé under inbördeskriget. Han tränade och ledde en pluton med värnpliktiga soldater och var med om många hårda strider tillsammans. Frank lyckades hålla över hälften av de ursprungliga soldaterna vid liv och har god kontakt med dem många av dem även efter kriget. Hans forna soldater arbetar lite varstans och då och då så springer Frank in i en av dem. Och de hjälper honom gärna om han skulle be om hjälp.

Skicklig förmåga - Ledarskap: Frank är en kompetent ledare som kan få folk att göra som han vill och inspirera folk att arbeta hårdare.

Skicklig förmåga - Överlevnad: Om Frank är ute i vildmarken så vet han hur man ska skaffa mat, vatten och skydd från väder och vind. Han och hans soldater spenderade månader ute på karga slagfält och i vildmarken.

Oduglig förmåga - Mardrömmar: Soldaterna som dog under Franks befäl hemsöker ofta honom i hans drömmar. Vilket ofta gör att han sover dåligt om nätterna och minnena påverkar honom negativt i situationer som påminner honom om kriget.

Oduglig förmåga - Lämnar ingen i sticket: Frank vägrar att överge människor han känner ansvar för och offrar hellre sitt liv än att överge dem.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Skeppet är fullt

Toppen! Då var skeppet fullt och inga nya rekryteringar kommer att göras i detta skede.

Vi syns snart igen i en ny tråd.
 
Top