Nekromanti Fira USAs nationaldag med Åskfågeln & Western!

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm


För första gången sedan Western IV släpptes har det blivit dags att fira USAs nationaldag, vilket vi tänkte göra med lite allsköns nyheter och förhandstittar – och förstås en stor fjärde juli rea på www.åskfågeln.se ! Westernrean pågår i ett dygn, så ta chansen!

Den nyhet vi tror att flest av er ser fram emot är våra nya släpp. Efter lite grus i maskineriet är bonusäventyret En Ömfoting Steg av Tåget äntligen på gång, och under juli skickar vi både en spelledarskärm och äventyret Revolverns Lag på tryck. Missa inte heller första chansen att se en ny Westernillustratör. Det blir en ny västernuppdatering här på facebook varje timme under dagen!

https://www.facebook.com/askfageln/

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm


Spelledarskärm till Western – med massor av jakt
Nu öppnar vi förhandsbeställningarna på Westerns spelledarskärm, bara för att kunna ge den speciella fjärde juli-rabatten! Förbeställer du idag kostar den 169 SEK istället för ordinarie 199 SEK. Den innehåller de viktigaste tabellerna, stämningsfulla bilder – och kanske viktigast av allt, ett gäng handouts för att göra jakter roligare och enklare när ni spelar Western. På handouts tryckta på styvare papper hittar du alla de olika terrängbrickorna och åtta olika vagnar (med alla tillhörande spelvärden). Med andra ord finns det inget att vänta på längre – uppbådet kan sätta efter bankrånarna!
www.åskfågeln.se
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm


Revolverns Lag

Det verkar nästan för lätt för att vara sant, men det var länge sedan Frank Morgan haft chansen att tjäna så mycket pengar – utan att döda någon. En transport skall eskorteras genom ett område fullt av banditer och utan lag eller militär som kan hjälpa till. Men ändå. De är fem inhyrda vakter, där åtminstone tre av de andra är ökända revolvermän med flera liv på sina samveten. Frank känner inte mexikanen Garcia sedan tidigare, men enligt ryktet är han en skicklig pistolero från Mexiko.
Frank drar ner sin stetson djupare över ögonen, tänder sin cigarill och väntar på vad de andra tar sig för. Lämna alltid första draget till din motståndare – även när han antas vara på din sida…

Revolverns Lag är ett av de mest uppskattade konventsäventyren vi skrivit till Western genom åren. Det är ett äventyr på Action-nivå där alla de fem rollpersonerna är (ö)kända revolvermän. Nu har vi överfört det till Western IV och skickar det på tryck under juli, så det kommer i augusti. Förbeställer du idag (den fjärde juli) får du äventyret för 150 SEK istället för ordinarie 175 SEK). Det blir som vanligt hög kvalitet, med fyrfärgstryck, personkort, kartor och rollformulär som lösa handouts.

Du som skaffade pdf-samlingen En Handfull Äventyr under vår crowdfunding får en pdf på detta äventyr och alla handouts, utan någon kostnad alls. Vill du dessutom ha den tryckta versionen får du 50 SEK rabatt på din beställning (kontakta oss bara per mail först, för att få rabattkoden) som tack för ditt tidigare stöd.

www.åskfågeln.se
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Jag har berömt er via mail men passar på här också. Fan vilka bra produkter ni skapar. Ja förseningarna kan vara irriterande men jag vet att ni sliter som djur, ofta i uppförsbcke med tanke på sjukdom och annat elände och jag tycker ni förtjänar en massa beröm för det ni levererar är riktigt jävla bra. Fortsätt med det!
????
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Instämmer med Magnamund!

Verkligen en trevlig överraskning med en spelledarskärm också, något jag verkligen saknat!
Jag kör med en "digital" nu där jag skärmklipps-klistrat in tabellerna i word. Med hård redigering fick jag ner det till 5st A4! :)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Inkognito;n187430 said:
Instämmer med Magnamund!

Verkligen en trevlig överraskning med en spelledarskärm också, något jag verkligen saknat!
Jag kör med en "digital" nu där jag skärmklipps-klistrat in tabellerna i word. Med hård redigering fick jag ner det till 5st A4! :)
Maila gärna din skärm till oss så kan vi jämföra utvalet.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Magnamund;n187425 said:
Jag har berömt er via mail men passar på här också. Fan vilka bra produkter ni skapar. Ja förseningarna kan vara irriterande men jag vet att ni sliter som djur, ofta i uppförsbcke med tanke på sjukdom och annat elände och jag tycker ni förtjänar en massa beröm för det ni levererar är riktigt jävla bra. Fortsätt med det!
????
Tack för uppskattningen. Det värmer.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm


Sista lyxutgåvan av Western IV

Lagom till den fjärde juli har vi fått tillbaka en bortkommen Marshall Edition av Western IV (en förbeställare hade råkat få två exemplar, ett på GothCon och ett hemskickat). Det gör att vi lagom till idag, den fjärde juli, har ett exemplar av denna lyxutgåva kvar att säljaJ Först till kvarn!

http://43710.shop.textalk.se/western/rollspel/forbestall-marshal-s-edition
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Anders & Tove;n187452 said:


Sista lyxutgåvan av Western IV

Lagom till den fjärde juli har vi fått tillbaka en bortkommen Marshall Edition av Western IV (en förbeställare hade råkat få två exemplar, ett på GothCon och ett hemskickat). Det gör att vi lagom till idag, den fjärde juli, har ett exemplar av denna lyxutgåva kvar att säljaJ Först till kvarn!

http://43710.shop.textalk.se/western/rollspel/forbestall-marshal-s-edition
Nu är den såld

/Anders & Tove
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Så många roliga nyheter. Och vad kul att spelledarskärmen är på väg och den med terrängbrickor samt inte minst vagndata (tjatat lite om det på forumet). Ni gör ett strålande jobb och Western 4 har alla ambitioner att bli det mest välskrivna och inspirerande svenska rollspel någonsin. Längtar efter Amerika 1876 och önskar er lycka till i arbetet med den.
 
Top