Fipplig billig julklapp?

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Det är dags för julkappar, denna gång så kallade strump-paket. Liten klapp, typ 100 kr eller kanske lite mer. Något att fippla med på morgonkvisten. Mina tre tonårsdöttrar får ansiktsmasker från dollar store och diverse tidningar. Min yngsta dotter får en Pets-tidning.

Men vad fasiken ger man till sin tonårsson? Han har fått tidningar som t.ex. Populär historia tidigare men det har inte varit direkt jubel.

Så, om man tänker något som han kan fippla med (han fick ett låsdyrkningskit för ett par år sedan tex) och som inte är alltför svårt (han är klipsk men tålamodet...). Gärna något som är intressant eller spännande, inte ogärna något som kan kännas historiskt på något sätt. Jag tänkte på en puzzle box, men de brukar vara såpass kluriga så då ger han nästan säkert upp. Eller något mycket intressant att läsa? Funderade på den där gamla En ding ding värld som fanns förr i tiden, finns det något liknande? Något på engelska (han är bra på det så det är inget hinder). Brädspel funkar inte dessvärre...

Några tips?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Rubiks kub? Är man typ tonåring kan man ju faktiskt lära sig lösa den snabbt. Kanske med en guide också så att det inte bara blir en dum leksak.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Rubiks kub? Är man typ tonåring kan man ju faktiskt lära sig lösa den snabbt. Kanske med en guide också så att det inte bara blir en dum leksak.
Bra tanke men det är nog för komplext...
 
Top