Finurliga ’tool tips’ till Daggerhearts snabbstartsregler

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Snabbstartsreglerna till Daggerhearts har ett fiffigt litet ark med förklaringar till allt som står på rollformuläret.

I sig är det inget nytt, men utförandet är snudd på genialt. Detta kommer vi att se mer av framöver.

(Stäng av ljudet för filmen har ett störigt musikspår.)

 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,301
Location
Göteborg, Lindome
Snyggt och elegant. Men det bygger ju på att man har designat figurblanketten tvåspaltig. Jag har svårt att se hur man gör detta till en blankett som den till DoD23 till exempel.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Någon som kan förklara eller skärmdumpa? Jag har alldeles för många olika insticksprogram som blockerar olika sociala medier för att orka lyckas komma åt en twitterfilm. :gremeek:
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Någon som kan förklara eller skärmdumpa? Jag har alldeles för många olika insticksprogram som blockerar olika sociala medier för att orka lyckas komma åt en twitterfilm. :gremeek:
Ett fuskblad man lägger under sitt rollformulär, så när man flyttar rollformuläret lite åt sidan finns det pilar som förklarar vad grejerna på rollformuläret innebär.

23F75660-7B67-4E23-B2B9-6F70DBD45279.jpeg
B6E6C945-A63F-4501-9924-32EA9F3B56F6.jpeg227AB9C5-899F-4916-95AB-1A6A36001264.jpeg
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Jag tycker detta är oelegant… Om du behöver ett fuskblad är inte karaktärsbladet bra nog designat.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Jag tycker detta är oelegant… Om du behöver ett fuskblad är inte karaktärsbladet bra nog designat.
Jag gillar ju när formuläret innehåller instruktioner för hur man gör en rollperson eller vad nu formuläret är till för, men många tycker att det är slöseri eftersom man skapar rollpersonen en gång men en del använder sedan samma rollperson i spel i flera sessioner, och då behövs inte längre de instruktionerna. Det här kan ju vara en väg runt detta, att koppla skaparreglerna till ett separat blad som sedan inte längre behövs när man börjar spela.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Jag gillar ju när formuläret innehåller instruktioner för hur man gör en rollperson eller vad nu formuläret är till för, men många tycker att det är slöseri eftersom man skapar rollpersonen en gång men en del använder sedan samma rollperson i spel i flera sessioner, och då behövs inte längre de instruktionerna. Det här kan ju vara en väg runt detta, att koppla skaparreglerna till ett separat blad som sedan inte längre behövs när man börjar spela.
Sant. Jag gillar instruktionerna på karaktärsbladet, WOD gjorde ju det och deras karaktärsblad är ju det bästa med de spelen.
 
Top