Nekromanti Finns .......

Snoop

Veteran
Joined
13 Jan 2001
Messages
20
Location
Täfteå(umeå) sverige..
vilka spelar oxå engelska rollspel ???

finns sagan om ringen som rollspel

" Vapen löser inte konflikter .... Mäktiga krigare och sickliga magiker gör det ...!"
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Nästa gång kan du ju skriva alla frågorna i samma inlägg, istället för att skriva tre stycken.

/Azagthoth
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Val av forum?

Tämligen magert sådant isåfall. Frågan har ingenting med Gemini att göra, så därför kan jag svara på den! /images/icons/wink.gif

"vilka spelar oxå engelska rollspel ???"

- Jag, därför att;
1, Engelska är det språk som de flesta stora rollspel skrivs på.
2, Utbudet av Svenska rollspel är magert och stundom dåligt (Gemini är bra, men de ska ju ge ut det på engelska nu och Kult är sedan länge nerlagt, men nu uppköpt av ett Franskt spelföretag.)
3, Det är lättare att läsa.

"finns sagan om ringen som rollspel"

- Japp! I flera versioner, dessutom. Mest känt tror jag väl nästan Middle Earth Role-Playing är (förkortas MERP.). Sedan tror jag det finns en svensk version också, men jag har för mig att den är dålig. Hur som helst tror jag att man får "den sannaste" bilden av Tolkiens värld om man snor ett regelsystem och kör det som man själv tycker det ska vara.

" Vapen löser inte konflikter .... Mäktiga krigare och sickliga magiker gör det ...!"

- Nej, men ett taktisk kärnvapenspets tillsammans med ett total internationell handelsblockad och ett enda utsläpp utav smittkoppor gör det. Permanent.

//MiDNiGHT. - som antar att tråden snart flyttas..


 
Top