Nekromanti Finns svenska spelbutiker värda namnet längre?

jimpe

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
75
Location
Göteborg
Jag vill hitta nåt alternativ till SF-Bokhandeln och Tradition som numera är mina enda källor till bredare utbud av spel i Göteborg. Men Trad gör ju allt för att "streamlajna" sitt utbud och SF-Bokhandeln har ju bara rollspel som bisyssla.
Därefter känner jag (nästan) bara till Hobbyhuset i Uppsala och firmor som lagt ner! :gremfrown:

Vad finns det mer, helst där man kan se katalog över nätet? Om det inte finns; kan ni förse mig med adress och eller telefonnummer?

Snälla, jag behöver nåt nu! :gremwink:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Även om sfbokhandeln bara har rollspel som bisyssla tycker jag deras sortiment är helt ok. Åtminstone på nätet; i deras butik i Göteborg har jag aldrig varit. Sedan finns det www.aldine.se också, som har bra priser, stort sortiment men väldigt dyr frakt. Kan rekommenderas om ni är flera som beställer eller om du ska beställa mycket på en gång.


/Dimfrost
 

jimpe

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
75
Location
Göteborg
Ja, på det jag ville ha så slog de ju SF-Bokhandeln med 60 spänn inklusive portot, trots att jag bara köper en bok! :gremlaugh:

Tackar så mycket!


PS. Jag vill gärna få fler bra butiksförslag, fast detta var bra! Jag har inte handlat spel på 100 år, minst! :gremsmile: DS
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Annars finns ju Legend Hobbyspel i göteborg (http://www.legend.se). Är det några frågor som borde Baldyr eller Kornella här på forumet kunna svara, de är Legend Hobbyspel.

De är trevliga, prova dem.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
det finns ju collectors point brevid ica focus vid liseberg, men de håller väl mest på med kort
 

jimpe

Veteran
Joined
2 Aug 2003
Messages
75
Location
Göteborg
Bara nätbutik drar jag som slutsats.

Jag hittade inget om de hade butik i det fysiska i Göteborg också? Jag frågar bara så att jag inte missade något.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Bara nätbutik drar jag som slutsats.

Jag hittade inget om de hade butik i det fysiska i Göteborg också? Jag frågar bara så att jag inte missade något.
Nej, det är korrekt. Men de är baserade i göteborg.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
www.aldine.se är som sagt en utmärkt sajt. De har utan tvekan Sveriges bästa priser och har inte (vad jag vet) längre leveranstider än exempelvis Tradition, som dessutom lyckats strula till det med mina senaste beställningar. När jag påpekat detta har jag dock blivit trevligt bemött, vilket de ska ha en eloge för.

/Daniel
 
Top