Nekromanti finns Lingvia Felya?

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
Jag e lite sugen på att lära mig Felya. det vore kul.. (jag gillar språk sjukt mycket)

så jag undrar om Krille har gjort nån längre ordlista än den som finns på neogames hemsida, och ifall det inte finns om han har nånting emot att jag eller nån annan vidarutvecklar Felya (han kanske tillochmed vill vara med)
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
När frågan var 'undrar om Krille har gjort nån längre ordlista än den som finns på neogames hemsida' så hurras det antagligen inte i alla fall.

Och vad gäller svaret så känner jag inte till om någon dylik ordlista gjorts publik.

/Alharra, upprepar
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Whoops (my bad)

" När frågan var 'undrar om Krille har gjort nån längre ordlista än den som finns på neogames hemsida' så hurras det antagligen inte i alla fall."

Whoops :gremblush:

Så var det ja...
Nej, det finns ingen mer utredande än den på Neos hemsida så vitt jag vet. Man får väl hitta på egna ord eller strunta i det.


/Naug
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
så jag undrar om Krille har gjort nån längre ordlista än den som finns på neogames hemsida, och ifall det inte finns om han har nånting emot att jag eller nån annan vidarutvecklar Felya (han kanske tillochmed vill vara med)

Jag kan såklart inte svara fo' sho', men jag tror inte Krille har gjort ngn sådan ordlista (då hade han nog lagt upp den för allmän beskådan, exhibitionist som han är). Däremot kan jag säga att om du ger dig på projektet så hjälper jag dig gärna. När du gör ordlistorna lär du helt klart kunna ha nytta av lite hjälp. Liksom du är jag intresserad av språk och har ägnat mycket tid åt conlangs.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"så jag undrar om Krille har gjort nån längre ordlista än den som finns på neogames hemsida"

Jag har ett dokument undangömt nånstans hemma med ytterligare ett tiotal ord eller så.

"och ifall det inte finns om han har nånting emot att jag eller nån annan vidarutvecklar Felya"

Skjut!

"(han kanske tillochmed vill vara med)"

Näe. Jag är upptagen med att utveckla västtungan till Västmark.
 
Top