Nekromanti Finns detta rollspel?

Herr Balladen

Veteran
Joined
22 Oct 2001
Messages
5
Jo nu är det såhär. Jag undrar om det finns något rollspel där man spelar i ett imperium? Inte vilket imperium som hällst utan ett som är på fall och det är ett stort politiskt maktspel.

Mina spelare undrar om detta finns och de vill hälst ha ett med mycket stor magi och religion känsla över det.

Om detta inte finns planerar jag att göra mitt egna lilla spel. Men det finns ett litet problem, jag vet inte riktigt hur jag skall bära mig åt. Jag har en ganska klar ide om hur världen skall vara men inte hur man skapaer den så att den blir bra.

Jag kan berätta mer om min ide, om spelet inte finns så kanske ni erfarna rollspels rävar kan hjälpa mig.
 

Herr Balladen

Veteran
Joined
22 Oct 2001
Messages
5
Jag vet inte om jag skall göra ett eget i vilket fall som hälst. Jag menar det kanske bara är kul och lite tid skall jag nog kunna hitta i mellan mina studier och övriga aktiviteter.

Jag tar och läser lite om ert rollspels skapande (leta kunskap och inspiration). Efter som det bara är jag och mina vänner som skall ha det gör det ju inget om det finn vissa paraleller med andra rollspel.
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Om du inte orkar skapa ett imperium från grunden kan du alltid plagiera direkt från något riktigt imperium, till exempel det romerska, och lägga till det du behöver.

Jag är definitivt ingen erfaren gammal rollspelsräv, men åsikter har jag ändå.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jo nu är det såhär. Jag undrar om det finns något rollspel där man spelar i ett imperium? Inte vilket imperium som hällst utan ett som är på fall och det är ett stort politiskt maktspel. Mina spelare undrar om detta finns och de vill hälst ha ett med mycket stor magi och religion känsla över det."

Låter väldigt mycket som Warhammer Fantasy Roleplay.
 

Widde

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
231
Location
Uppsala
... ett imperium (...) på fall och det är ett stort politiskt maktspel.
... mycket stor magi och religion känsla över det."

Låter väldigt mycket som Warhammer Fantasy Roleplay.


Eller kanske Young Kingdoms (Elric / Stormbringer)

-W
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Jag har för mig det finns ett rollspel som utspelar sig i det romerska imperiet, där man skapade pakter och etc, och skulle skaffa sig så mycket makt som möjligt, men om jag kommer ihåg rätt vet jag inte... nån annan?

/R
 

Herr Balladen

Veteran
Joined
22 Oct 2001
Messages
5
Jag har talat lite med min spelgrupp och responsen var att det skulle vara kul om jag provade att göra ett eget man vill vill ändå försöka fåtag på ett riktigt.

De som nämts tidigare är de på svenska? Min engelska är inte den bästa nämligen.
 
Top