Nekromanti Finns det nåt dåligt med Drunok/Arlon?

Nån annan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
93
Finns det nåt dåligt med Drunok/Arlon?
I grundboken och mundana värkar det vara ganska perfekta...
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Perfekt för vem? Jag menar, visst, om man är en kung och heter Gahallan är det säkert perfekt eftersom man får bestämma... Fast å andra sidan är ju den jargiska ambassaden större än vad ens palats skulle vara om man hette Gahallan och var kung.
Så då kanske det är perfekt om man är en jargisk ambassadör? Tja, om man slipper svara på en massa pinsamma frågor om varför den jargiska armén bara vinner och vinner utan att erövra landet. Frågor vilka det nog bara är spelskaparna själva som förstår...

/Antonio
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tja, är 'krigsdrabbat', 'fattigt' och 'ockuperat' positiva ord? Jag tycker inte att Drunok har det mycket värre eller sämre än nåt annat land (alla har sina problem), men att hålla på att kvävas av Jargien är kanske inte så roligt.

/RipperDoc - vi vill se Soldarn jargiskt!

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Dranvar

Veteran
Joined
29 Aug 2000
Messages
69
Location
Gothenbourg, South side
Drunik=Jargien

Drunok har nog inte mycket att säga till om när det gäller dem som stat, de lär nog försvinna in i den Jargiska massan snart, men det är väl säker jäTTTTEEE bra, eller?
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Drunok!

Drunok kommer att överleva. De kommer att återerövra marken en gång tagen av Kejsardömet. Det är bara en tidsfråga. Kejsardömet skakar redan nu i sina grundvalar och kommer inte att kunna ägna ngn större uppmärksamhet åt Drunok.

Drunok är ett sjysst ställe med stora möjligheter för intressant rollspelande. Jag har funderingar på ett litet lågintensitetskrig där sabotage och lönnmord är en viktig del. Kanske kan RP få i uppdrag att sabotera inne på Jargiskt territorium? Eller mha en liten grupp sabotera för den Kejserliga armén? Känslan hos Drunokerna är starkt nationalistiskt (enl. mig) och kan med fördel användas som krydda i den underbara gryta som finnes.

/Sir Foilan
 
Top