Nekromanti Finns det några som spelar DoD Trudvang?

Shabo

Veteran
Joined
21 Feb 2014
Messages
59
Hälsningar,

jag har varit borta från hobbyn en längre tid och det är superroligt att se all aktivitet på detta forum. Vad som dock slår mig är att det rollspel som jag förut lirade hela tiden, DoD i spelvärlden Trudvang, inte verkar ha så många spelare idag som förut. Det verkar nästan som om det spelet har fallit i glömska.

Finns det några här på forumet som fortfarande lirar DoD?

Mvh,

Shabo
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
"Hej!

Vi är en grupp på 5 personer (2 killar, 1 gubbe och 2 tjejer) som söker en till spelare.
En av oss spelar inte så ofta, därför vill vi har förstärkning.

Vi spelar Drakar och Demoner Trudvang (Jubileumsutgåvan). Vi har även kört lite Earthdawn tidigare i gruppen. Sett till alla spelare så har vi erfarenhet av fler spelsystem, men vi har fastnat för Trudvang


Vår spelstil då?
Jo, vi försöker rollspela karaktärerna genom deras svåra livsöden. Vi siktar inte på monsterjakt och -slakt. Det är inte vår "cup-of-tea". Däremot så dricker vi mycket te under spelmötena
Vi försöker få in problemlösning och att spelarnas val får konsekvenser i omvärlden. Spelledarrollen går mellan spelarna, som får göra egna äventyr. Vi har även tillgång till Riotminds samtliga utgivna verk, så vi tänkte ge oss på deras äventyrssviter såsmåningom.

Vem är du då?
20-40 år, gillar rollspel och det sociala runt omkring. Bjuder gärna lite på dig själv för att bidra med en god stämning och en bra stämning i rollspelet. En gnutta humor uppskattas också!


När var hur?
Vardagskvällar 18-21/22 eller någon heldag på helgerna.
Vi brukar oftast spela i Tumba men det kan även bli i Långbro/Älvsjö.
Vi brukar laga lite middag innan "game-time" och vara allmänt trevliga (innan vi går loss på varandras karaktärer med tvåhandsslaggor eller dylikt)


I WANT IN!
Lugn och fin... Vi har efter tidigare erfarenheter bestämt oss för att den som vill komma med i våra härliga spelgrupp ska provspela först. Minst 2-3 gånger. Känns allt bra så fortsätter vi med dig som en ny gruppmedlem.

Känns det fortfarande som att du vill vara med?
Skriv ihop lite om dig själv och hör av dig till oss! PM:a via forumet, svara i tråden här eller maila via "dragonclaw(snabel-grunka)home.se" med din "ansökan"."

**Spelar med dom men kan hända dom vill öka folk dessutom gillar gruppen redan men det kan hända att jag inte ha så mycket tid (barn) så jag kan kanske ej hänga med men vill hjälpa till =)
 
Top