Alltså namnet förekommer i Lovecrafts grejer men varelsen i fråga utvecklades av DerlethStämmer, det är Lovecrafts påhitt: All-Mother; Black Goat of the Woods with a Thousand Young, osv.
Men Derleth och andra författare har också använt namnet och byggt vidare på det.
T ex Robert Bloch har skrivit en svinbra novell där hon är med: ”Notebook Found in a Deserted House”.
+1 på GibbousDreams in the Witch house och Gibbous![]()
+1 på Hob´s Barrow och +1 på Prisoner of Ice...liksom The Excavation of Hob's Barrow.
Prisoner of Ice är väl däremot kanske mer nostalgi-klassiskt än "bra" =)
Om det räcker med att det är Mythos känsla även om det inte är uttalat så skulle jag även rekommendera Kathy Rain och eventuellt även Kathy Rain 2: Soothsayer.
Det finns och jag har spelat 81 minuter av det tidigare, återinstallerar det och ger det ett nytt försök. Vet i fan om jag nåt hotell scenen men det lär jag väl bli varse.Nu plockar du fram plånkan och pytsar ut 50 bagis här. Så spelar du fram tills hotellscenen, ja du komemr veta vilken jag talar om.
![]()
Call of Cthulhu®: Dark Corners of the Earth on Steam
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth is a first-person horror game that combines intense action and adventure elements.store.steampowered.com
Denna version kostar en 20a och är kanske stabilare
![]()
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth is a first-person horror game that combines iwww.gog.com