Nekromanti Finns det något preliminärt release datum på den tryckta spelar handboken?

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Det undrar jag om det finns något tillfälligt eller spikat datum ni på helmgast har tänkt att då ska boken finnas i affären?
ser framemot till den dagen då den står bredvid regelboken i min bokhylla

Om det skulle finnas ett svar i någon annan tråd så länka gärna den hit

Tack för svar!
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Den är crowdfunderexklusiv och kommer inte säljas i butik. Dock så kommer åtminstone delar av innehållet dyka upp i andra sammanhang såsom moduler och fenixartiklar, Helmgastarna kan rätta mig om jag fattat fel.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Från Eon IV's indiegogosida.
Spelpaket-boken
För att köpa denna Perk måste du tidigare ha beställt Eon IV på en nivå där Spelpaketet ingår. Ange samma email-adress som på din tidigare beställning. Du får: - PDF-material från Spelpaketet samlat och tryckt i en crowdfunder-unik bok som skickas hem till dig. - Leveransen blir några veckor efter grundboken och frakt inom Sverige ingår. - Se beskrivningen för bokens kompletta innehåll.
Så om man inte köpte boken via crowdfundern är det nog tyvärr rätt kört att få tag på den (det skulle vara om man tur nog att hitta någon crowdfundare som vill sälja sitt exemplar).
 

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Vad jag fattar från helmgast sidan så är det att det kommer komma en riktig tryckt bok, för dem som va var med och crowdfundade regelboken så har dem redan fått det dem skulle och det var en häfte liknande "bok" den har jag redan sett och läst och den va inte mycket att hurra för måste jag säga och på helmgast sidan som jag länkade till så står det att boken ska bli nästan lika tjock som regelboken och det va verkligen inte den här "boken" jag redan har sett den va mer bara runt 25 - 30 sidor

"De sista fixarna läggs nu på Spelpaketsboken - det vill säga den som man kunde beställa under crowdfundingen och som innehåller materialet i tryckt och fint förpackad form. Bilden är en dummy på hur den kommer att se ut. Spelpaketsboken kommer bli nästan lika tjock som regelboken."

Så det jag antar är att den här boken dem lägger sista fixarna på är spelpaketsboken som dem släpper för allmänheten och inte för att vara ohövlig men nu tänker jag vänta tills jag ser något ifrån någon som har med den här boken att göra för jag vet redan att crowdfunders fick en speciell "bok" och den va inte ens i närheten av nästan häften så tjock som regelboken om man nu inte har en snedvriden syn på tjocklek och sid antal.

För vad jag förstår av det jag länkade och det jag kopierade ifrån sidan så är det som stod i häfte boken som crowdfunders fick plus lite till som ska vara med i den här kommande tryckta och fint förpackade boken, min kompis vars spel crowdfunders bok jag kollade i fick också det sista exemplaret av den crowdfunders spelpakets boken
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Den tunna boken är Äventyrarens Handbok och den tjocka är Spelpaketsboken - båda är för Crowdfundingen och kommer inte i handeln. Trust me, I know.
 

Galbrod

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
8
Såvitt jag har förstått det så är Spelpaketsboken på gång, men inte riktigt klar än.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
ThemVSyou: Det är som PalMer säger. Spelpaketsboken är precis så tjock och matig som utlovat, och går på tryck inom kort. Vi beklagar givetvis dröjsmålen, men jag är övertygad om att den kommer infria alla förväntningar från crowdfundern med råge. Mycket av materialet finns redan som pdf:er tillgängliga på Helmgasts hemsida för de som crowdfundat boken. Du kan se detta som ett officiellt statement för jag har skrivit typ 60% av boken ifråga.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
PalMer;n103230 said:
Den tunna boken är Äventyrarens Handbok och den tjocka är Spelpaketsboken - båda är för Crowdfundingen och kommer inte i handeln. Trust me, I know.
Stämmer bra.
 

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Tack Ymir och Palmer för svar men är spelpakets boken för allmänheten eller bara för crowdfunders?, för jag är en av dem som inte var med och crowdfundade boken men har älskat EON ända sen jag började spela rollspel har till och med gått så långt att EON 2 var ett av dem första jag testade och det jag älskade med EON va valfriheten men det mest negativa med EON 4 enligt min mening är att det är så begränsat gällande raserna annars är det bara ett stort plus med den nya versionen av EON så att som icke crowdfundad SL inte ha tillgång till dem övriga raserna är inte kul alls så det är därför jag hoppas att vi som inte va med kan få tag i dem övriga raserna och inte känna att man har slängt bort pengar på en "mindre" version av EON 4
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Spelpaketsboken är bara för folk som crowdfundat. Fler folkslag kommer att dyka upp i kommande supplement av olika slag.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
ThemVSyou;n103319 said:
Ah tack för svar det var tråkigt och höra men jag får väl avvakta tills dem nya supplementen dyker upp
Nästa jag känner till är Damarier i Damarien-boken. En artikel i ett kommande nummer av Fenix (om du läser den?) kommer att ha regler för att spela thismalver från Savias-skogen i Jargien.
 

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
LordTengel;n103320 said:
Nästa jag känner till är Damarier i Damarien-boken. En artikel i ett kommande nummer av Fenix (om du läser den?) kommer att ha regler för att spela thismalver från Savias-skogen i Jargien.
Ok då vet jag lite tråkigt att det blir på det här sättet hade hellre velat haft alla andra raser samlade i en och samma bok det hade blivit billigare också för den delen men å andra sidan ska jag ju såklart köpa dem böcker som släppas och yes jag läser fenix
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
ThemVSyou;n103321 said:
Ok då vet jag lite tråkigt att det blir på det här sättet hade hellre velat haft alla andra raser samlade i en och samma bok det hade blivit billigare också för den delen men å andra sidan ska jag ju såklart köpa dem böcker som släppas och yes jag läser fenix
Jag förstår dig. :) Den här fördelningen av folkslag på olika böcker är ju en ganska naturlig konsekvens av att varje folkslag, inklusive de olika mänskliga kulturerna, numera har egna regler i högre grad än bara olika attribut. Det tar helt enkelt längre tid att få ut dem, och de kräver mer arbete.

Gällande Fenixartikeln vill jag förtydliga att jag inte är säker på om det är i nästa nummer Saviasalverna är med, eller numret därefter.
 
Top