Nekromanti Finns det något bra äventyr till SW då?

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Det är med viss besvikelse jag läst inläggen om Dawn of Defiance. Inte för att inläggen inte varit välskrivna och intressanta, utan istället för att jag hade vissa förhoppningar om denna jättekampanj. Men nu låter det ju som att det är RÄLS, B-story och uppenbara hooks. Känns väl sådär.

Tempest Feud nämndes i tråden som exempel på ett bättre äventyr. Men det verkar inte vara helt lätt att få tag på.

Så jag undrar om det någon som har något annat bra tips på äventyr till SW (d20 eller Saga. d6 funkar väl också för den delen, lite meckande går ju bra) som går att få tag på?

Torbjörn
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jag skulle säga att det finns en del trevliga äventyr - Tatooine Manhunt - eller - Uppdrag tatooine som det heter till svenska Stjärnornas Krig. Där är det en kamp mot tiden att rädda en gammal general från republiken innan imperiet anländer. Det är fights med massor av prisjägare och liknande i Mos Eisley.

Attackstyrka Shantipoole är även det rätt så tufft då man ska rädda ritningarna till B-vingen.

Men det finns rätt så många till West End Games. Men svårt att få tag på dessa - på laglig väg i alla fall.

Men för andra gratismaterial och så kolla in Weird Quest: http://www.stank.nu/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=146&Itemid=59

Där finns det mycket Star Wars material.
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Men det finns rätt så många till West End Games
Bra. Men i West End Games äventyren var väl handlingen uteslutande förlagd till rebell-eran? Tatooine Manhunt och Strikeforce Shantipole är väl tex under rebell-eran? Själv är jag mer inne på Force Unleashed-eran.

Torbjörn
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jag skulle säga att Tatooine Manhunt funkar bra att köra under Force Unleashed-eran... Imperiet är ju ändå farligt och det finns de som gör motstånd mot det.
 
Top